از اول تیر نمازجمعه در شهرهای گیلان برگزار می‌شود

زارع با اشاره به مهار نسبی کرونا در گیلان و اقامه نماز جمعه در ۲۱ شهر استان در روز گذشته گفت: از اول تیر در تمامی مناطق زرد نیز همانند مناطق سفید، نماز جمعه اقامه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(شنبه، ۱۷ خرداد) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تشکر از کادر درمان استان طی ماه‌های اخیر جهت حفظ سلامت مردم، استمرار آگاهی‌بخشی به‌منظور رعایت نکات بهداشتی را یک ضرورت اعلام کرد و گفت: از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه فضای مجازی جهت اطلاع‌رسانی به مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهره گرفته شومد.

 

استاندار گیلان با تاکید بر پایش و نظارت مستمر در اجرای ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا در استان افزود: چنانچه دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی جدی گرفته نشود، سلامت مردم به‌خطر می‌افتد و باید انتظار روزهای سخت را داشته باشیم.

 

وی بر برخورد قاطع قانونی با متخلفان تاکید کرد و اظهارداشت: مردم باید همچنان توصیه‌های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند و رسانه‌ها در این بخش همچون گذشته فعال باشند.

 

زارع با بیان اینکه باید سبک زندگی خود را با کرونا سازگار کنیم تصریح کرد: تاکنون درمانی برای این بیماری کشف نشده و تنها راه مبارزه، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت کامل بهداشت فردی و اجتماعی است.

 

وی با اشاره به کاهش محدودیت‌های ماه‌های گذشته و اقامه نماز در ۲۱ شهر استان اعلام کرد: از اول تیر در تمامی مناطق زرد نیز همانند مناطق سفید، نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

 

استاندار گیلان از بازگشایی مهدهای کودک از ۲۴ خرداد خبر داد و اعلام کرد: کلاس‌های آموزشی تابستانی از ۲۴ خرداد با رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی دایر می‌شود.

 

وی با اشاره به آغاز فعالیت تورهای مسافرتی داخلی از تاریخ مذکور ادامه داد: همچنین سینماها با رعایت موازین بهداشتی و استفاده ۵۰ درصدی از ظرفیتشان از اول تیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

 

زارع خاطرنشان ساخت: همچنین بر اساس تصمیمات امروز ستاد ملی مدیریت کرونا محدودیت‌های حضور مردم بر مزار متوفیان برداشته شده و از اول تیر، افراد می‌توانند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در آرامستان‌ها حضور یابند.

 

 

 

کد خبر 935930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha