اتحادیه عرب الحاق کرانه باختری را جنایت جنگی خواند

اتحادیه عرب بار دیگر مخالفت خود را با طرح جنجالی رژیم اسرائیل برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری به شهرک های یهودی نشین اعلام کرد .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، اتحادیه عرب بار دیگر مخالفت خود را با طرح جنجالی رژیم اسرائیل برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری به شهرک های یهودی نشین اعلام کرد و گفت: این حرکت از نظر قوانین بین المللی جنایت جنگی علیه مردم فلسطین است.

 

این سازمان متشکل از 22 کشور در بیانیه ای گفت: ایجاد یک کشور مستقل فلسطین با شهر قدس به عنوان پایتخت آن ، هدف اصلی کل جهان عرب است و در صورت عدم دستیابی به چنین هدفی منطقه هرگز از ثبات برخوردار نخواهد بود.

 

اتحادیه عرب در 53 سالگی آوارگی مردم فلسطین (نکبت) حمایت خود را زا مردم فلسطین اعلام کرد  و هشدار داد كه برنامه الحاق اسرائيل تهديدی براي صلح و امنيت بين المللی است.

 

صائب عریقات دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (PLO) در اجلاس اتحادیه عرب گفت گفت: کشورهای صلح دوست همه در مورد لزوم پایان دادن به اشغال اسرائیل از سرزمین های فلسطین توافق دارند.

 

وی افزود: تمام جرم هایی که رژیم صهیونیستی مرتکب می شود در حافظه تاریخی ملت فلسطین ثبت می شود. آنها باید بدانند روزی همه این جرم ها را باید پاسخ بگویند.

 

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به طرح صهیونیستها برای الحاق کرانه باختری، همه توافق نامه های امضا شده با اسرائیل و ایالات متحده را لغو کرد.

کد خبر 936027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha