سهم ۱۶ میلیارد تومانی استان زنجان از صندوق توسعه ملی

«خلیل آقاجانلو» با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان به پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اختصاص یافت، گفت: امسال سهم استان زنجان از اعتبارات صندوق ۱۶ میلیارد تومان اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از تخصیص 100 میلیون یورویی از محل صندوق توسعه ملی در راستای اجرای پروژه های منابع طبیعی کشور خبر داد.

 

خلیل آقاجانلو افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال 97 نگاه ویژه ای به موضوع مقابله با کم آبی و کاهش سفره های زیرزمینی و همچنین چالش هایی که در آینده منابع طبیعی کشور را تهدید می کند داشته اند از این رو از تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در همان سال خبر دادند.

 

وی با اشاره به این که از صندوق توسعه ملی در سال 1397، 13 میلیارد تومان و در سال گذشته 28 میلیارد تومان به پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اختصاص یافت گفت: امسال نیز سهم استان زنجان از اعتبارات صندوق 16 میلیارد تومان اعلام شده است.

 

به گفته این مقام مسئول علاوه بر اعتبارات صندوق به منظور پیشبرد طرح های این اداره کل از اعتبارات استانی نیز بهره مند خواهیم شد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاکید کرد: پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری، طرح های بیولوژیکی، کاداستر، اصلاح و احیاء مراتع از جمله طرح هایی است که از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار می شوند.

 

وی همچنین خاطر نشان کرد: مناطق بحرانی از لحاظ سیل خیزی، کاهش آب های زیر زمینی و مشارکت جوامع محلی در راستای استفاده از اعتبارات صندوق و به منظور اجرای پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری استان در اولویت هستند و تلاش همکاران این اداره کل به اجرای مطلوب و باکیفیت طرح ها در سراسر استان است.

 

آقاجانلو در ادامه برنامه به موضوع آبخیزداری و آبخوان داری پرداخت و گفت: استان زنجان پیشرو در این حوزه است.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: در صدد هستیم تا در این حوزه نیز گامی موثر در راستای حفظ آب و خاک برداریم

کد خبر 936116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha