۱۶ درصد کانون های فرهنگی و هنری فعال کشور در سیستان و بلوچستان وجود دارد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان بیشترین کانون فرهنگی و هنری فعال را در کشور دارد، گفت: ۱۶ درصد کانون های فرهنگی و هنری فعال کشور در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام مهدی پودینه»  امروز( ۱۸ خرداد)در آیین رونمایی صفحه استان سیستان و بلوچستان در پایگاه اطلاع رسانی فهما بیان داشت: در حال حاضر هزار و 394 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین تعدادی از مساجد در نوبت اخذ مجوز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری هستند.

 

پودینه گفت:  67 درصد کانون های فرهنگی  هنری مساجد سیستان و بلوچستان روستایی و تنها 30 درصد کانون فرهنگی و هنری شهری هستند.

 

وی با بیان اینکه 77 هزار و 990 نفر عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان هستند، افزود: 52 درصد کانون های فرهنگی و هنری در مساجد شیعیان و 48 درصد در مساجد اهل سنت فعالیت دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یادآور شد: هزار و 300 کانون فرهنگی و هنری در سیستان و بلوچستان مجری طرح تلاوت نور هستند.

کد خبر 936166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha