«پناه» به ویترین کتابفروشی‌ها آمد

الهام تیموری با توجه به دغدغه‌ها و سیر مطالعاتی که در حوزه حجاب داشته ، رمان «پناه» را به رشته تحریر در آورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط‌ عمومی انتشارات سروش، رمان «پناه» اولین رمان مکتوب الهام تیموری منتشر و روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت.

 

تیموری پیش از این رمان‌هایی چون چیزی شبیه به تو، نا تمام من، تو را بهانه می‌کنم، تا پروانگی و...  با موضوع و محوریت دفاع مقدس، زن طراز انقلاب اسلامی، حجاب و... را به صورت آنلاین و در فضای مجازی منتشر کرده است. اما به گفته خودش با انتشار رمان پناه به صورت آنلاین، بازخوردهای مثبت زیادی از سوی مخاطبان دریافت کرد که باعث شد به چاپ و انتشار نسخه کاغذی آن فکر کند.

 

رمانی که به سفارش سایت با حجاب بوده و تیموری با توجه به دغدغه‌ها و سیر مطالعاتی که در این حوزه داشته است، دست به قلم می‌برد و داستان دختری به نام پناه را روایت می‌کند.

 

«پناه» داستان دختری است که به دنبال آزادی و رهایی از قید و بندهای سنتی و مذهبی خانواده خود است. پس برای رسیدن به این آزادی با بهانه قبولی در دانشگاه، به تهران سفر می‌کند اما در این سفر برای او اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی رخ می‌دهد و تجارب جدیدی کسب می‌کند و همه این‌ها در نهایت باعث می‌شود که او به دنبال پناه تازه‌ای به شهر خود برگردد.

 

تیموری در گفت‌وگو با روابط‌عمومی انتشارات سروش گفت: برای نگارش پناه نه فقط قشر مذهبی، بلکه مخاطب خاکستری را مد نظر قرار داده و معتقد است نوشتن برای نسل جوانی که در برهه حساسی قرار دارد و زبان نصیحت را نمی‌پذیرد سخت است، به همین دلیل گاهی باید با زبانی جدای از پندآموزی وارد عمل شد.

 

این نویسنده جوان ادامه می‌دهد: در واقع من در اکثر کارها، سعی می‌کنم مخاطب را تا اواسط قصه متوجه موضوع اصلی و تربیتی داستان نکنم تا بتواند با ذهنی باز با شخصیت‌ها همراه بشود و همۀ فضاهای موجود را از زوایای مختلف ببیند و به هم‌ذات‌پنداری و برداشت‌های ذهنی برسد.

 

نویسنده رمان تا پروانگی افزود: این هم‌ذات‌پنداری اگر بین مخاطب و شخصیت‌های داستان اتفاق بیفتد، قابلیت انتقال انرژی و پیام اصلی که خواسته نویسنده بوده را دارد. این بدان معناست که ما با شیوه‌ای غیرمستقیم و در قالب داستانی چند لایه، به بیان آنچه که خواسته شده می‌پردازیم تا دریچه‌ای پیش روی مخاطب باز شود و قبل از آنکه در واقعیت خیلی چیزها را تجربه کند، قبلا به شناخت در موردشان رسیده باشد.

 

چاپ نخست این اثر در 170 صفحۀ رقعی، شمارگان 1.000 نسخه و با قیمت 22.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

 

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب پناه می‌توانند از طریق شماره تلفن بازرگانی 66460476 و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات سروش با شمارۀ 66415401 تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

کد خبر 936167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha