رفتار ضدبشری، زورگویی و زورگیری آمریکا بزرگترین علت افول و زوال قدرت پوشالی آنهاست

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: رفتار ضدبشری، ضداخلاقی، انحطاط اخلاقی و حقوقی، زورگویی و زورگیری آمریکا بزرگترین علت افول و زوال قدرت پوشالی آنها است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله «علی‌اکبر رشاد» امروز در ابتدای درس خارج که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: رفتار آمریکا ضدبشری است و این امپراطوری ظالم رو به افول است.

وی با اشاره به تحولات اخیر آمریکا، عنوان کرد: برخی می‌خواهند جنایات امروز آمریکا را به خشونت پلیسی کاهش دهند، در حالی که فجایع بزرگ چند روز اخیر آمریکا ماهیت دولتی غاصب، غارتگر، خشن و جنایتکار را نشان می‌دهد که صدها برابر آن را توسط ارتش خود در سایر کشورها انجام می‌دهد.

آیت‌الله رشاد ادامه داد: با وجود سانسورهای خبری از سوی خود آمریکا برخی صحنه‌های فجیع و بی‌رحمانه از قتل سیاه‌پوستان مظلوم یا کتک زدن زنان بسیار دلخراش و جانسوز است، آمریکا با دروغ و فریب، به بهانه دفاع از حقوق بشر به کشورهای دیگر لشکرکشی می‌کند و ده‌ها هزار نفر را به قتل می رساند اما همین‌ که یک قاچاق‌فروش یا قاتل اعدام شود با فریادحقوق بشری گوش فلک را کر می‌کند.

رئیس شورای حوزه‌های علمیهٔ استان تهران بیان کرد:‌ با وجود آشکار شدن جنایات اخیر آمریکا کشورهای مدعی حقوق بشر غربی همچون فرانسه، انگلستان، آلمان به صورت غیرمستقیم از این جنایات حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به درماندگی آمریکا در مقابله با ویروس کرونا، ابراز کرد: امروز همه شاهد هستند که مدعی ابرقدرتی جهان در مقابله با شیوع ویروس کرونا عاجز شده و بیشترین کشته‌ها در کل دنیا به آمریکا تعلق دارد، رئیس جمهور آمریکا در مقابل تظاهرات رنگین‌پوستان فقیر نیز درمانده شده و اطراف کاخ سفید را دیوار می‌کشد؛ این امور نشانه‌های افول و زوال آمریکا به عنوان مدعی قدرت است.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه رفتار ضدبشری، ضداخلاقی، انحطاط اخلاقی و حقوقی، زورگویی و زورگیری آمریکا بزرگترین علت افول و زوال قدرت پوشالی آنها است، اظهار کرد: عین‌الاسد توسط ایران قدرتمند موشک‌باران می‌شود آمریکا نه تنها جرات عکس‌العمل ندارد بلکه حتی درباره آمار کشته‌های خود نیز به دروغگویی متوسل می‌شود، با انواع تهدیدهای آنها پنج کشتی بزرگ نفتی ایرانی با طی هزاران کیلومتر مقابل دوربین‌ها و نیروهای نظامی آمریکا مواد سوختی را به آن سمت عالم منتقل می‌کنند در حالی که جرات هیچ نوع مقابله را ندارند، همه این‌ موارد نشان از ضعف و افول آمریکا دارد.

رئیس شورای حوزه‌های علمیهٔ استان تهران با ابراز تاسف از بزک کردن سیمای وحشی آمریکا توسط برخی اندک‌شمار در داخل کشور، عنوان کرد: تاسف‌آور است که برخی مسئولان ما در این شرایط با آزادسازی مایک‌وایت افسر نیروی دریایی آمریکا، به نفع آمریکا کار می‌کنند تا جایی که ترامپ با امید به خروج از فشار و انزوا و سازش و تسلیم مسئولان ما مقابل او از آنها در توئیت تشکر می‌کند.

وی در پایان با محکوم کردن وقایع اخیر کشور آمریکا خاطرنشان کرد: فجایع و جنایان امروز دولت آمریکا بر علیه رنگین‌پوستان که در شهرهای مختلف این کشور رخ می‌دهد بسیار تاسف‌بار است امیدواریم که خداوند متعال همه بشریت را از ظلم آمریکای جنایتکار نجات دهد.

 

کد خبر 936181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha