زمان برگزاری جشنواره «کتاب سال مازندران» متعاقباً اعلام می‌شود

نورانی بابیان اینکه ۲۲۰ عنوان کتاب به زبان فارسی وتبری به دبیرخانه جشنواره «کتاب سال مازندران» در واحد پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران رسید، گفت: با توجه به شیوع کرونا زمان برگزاری این جشنواره از ۲۵ خردادماه جاری به تاریخ دیگری موکول شد.

«حسین نورانی» در گفتگو با خبرنگار شبستان از ساری بابیان اینکه بحران شیوع ویروس کرونا علاوه بر تعطیلی نمایشگاه کتاب، کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها و ضربه بزرگی که به اقتصاد حوزه نشر زد، موجب لغو چندین و چند جشنواره مهم فرهنگی در سراسر کشور نیز شد، گفت: جشنواره کتاب سال مازندران نیز که باید 25 خردادماه جاری برگزار می‌شد نیز به زمان دیگری موکول شد.

 

دبیر شورای پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه نویسندگان و ناشران کتاب آثار تولیدی خود در دو بخش زبان تبری و فارسی را که طی سال‌های ۱۳۹۴ تا پایان ۱۳۹۷ به چاپ رساندند تا پایان دی‌ماه سال گذشته به دبیرخانه جشنواره کتاب سال مازندران مستقر در واحد پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ارسال کردند، افزود: 200 عنوان کتاب به زبان فارسی و 20 عنوان کتاب به زبان تبری به دبیرخانه این جشنواره رسید.

 

وی بابیان اینکه به جهت شیوع کرونا داوری آثار به تعویق افتاده است، یادآور شد: آثار رسیده به زبان تبری در مازندران داوری می‌شوند.

 

نورانی در ادامه سخنانش به 3 طرح میدانی پژوهشی که سال گذشته با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در استان انجام‌شده اشاره کرد و گفت: میزان مصرف کالاهای فرهنگی در استان مازندران، میزان مشارکت اجتماعی مردم مازندران و بررسی دیدگاه‌های شهروندان در خصوص مسائل روز جامعه با توزیع پرسشنامه در بین مردم موردبررسی و پژوهش قرار گرفتند.

 

وی از برگزاری مراسم رونمایی پژوهش‌های جدید پژوهشگران استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: دانشنامه هویت شناسی مردمان سرزمین نوروز در 15 جلد به سرپرستی «کیوان پهلوان»، پژوهش‌هایی درباره کرانه دریای کاسپین در 3 جلد به سرپرستی «طیار یزدان پناه لموکی»، دانشنامه تبرستان و مازندران به سرپرستی «جهانگیر نصری اشرفی» در 5 جلد، دانشنامه مازندران به سرپرستی مرحوم «حسن انوشه» در ۳ جلد و افسانه‌های مازندران به سرپرستی «نادعلی فلاح» در 5 جلد از مهم‌ترین آثار پژوهشی مازندران هستند که به‌زودی پژوهشگران این کتاب‌ها موردتقدیر قرار می‌گیرند.

 

نورانی از اعلام آمادگی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برای برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب‌های دانشنامه هویت شناسی مردمان سرزمین نوروز، پژوهش‌هایی درباره کرانه دریای کاسپین، دانشنامه تبرستان و مازندران، دانشنامه مازندران و افسانه‌های مازندران با حضور پژوهشگران، نویسندگان، ناشران و ... به میزبانی تهران خبر داد.

کد خبر 936188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha