امروز دوران تصمیم سازی رسانه هاست

محمدرضا نوروزپور گفت: امروز با توجه به تغییر فضای رسانه ای جهان، باید جلوتر از خبر حرکت کرد. به این معنا که باید به جای حرکت روی موج خبر، تصمیم ساز شویم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، محمدرضا نوروزپور مدیرعامل جدید خبرگزاری ایرنا پیش از ظهر امروز هجدهم خرداد در مراسم معارفه خود، گفت: در ابتدای سخن باید بگویم که همکاری با ایرنا موجب افتخار من به عنوان چهره ای رسانه است و امیدوارم بتوانم راهی را که در هشتاد و پنج سال طی شده، تداوم بخشم. به سخنان دکتر ضیا هاشمی گوش فرا دادم، در مدتی که از سوی شورای عالی اطلاع رسانی دولت با ایشان در ارتباط بودم، ایشان را شخصیتی متواضع و خوش فکر یافتم.


وی ادامه داد: اولین موضوعی که درباره ایرنا مطرح می شود وابستگی آن به نظام و دولت است. باید توجه داشت که این نکته در عین محدودیت ها، فرصت هایی را نیز به همراه دارد. 


نوروزپور همچنین افزود: آن چه باید در مسیر فعالیت ایرنا مورد توجه قرار گیرد حرفه ای بودن فعالیت رسانه ای ماست. حرفه ای بودن البته در دوره های مختلف معانی متفاوتی دارد. امروز با گسترش شبکه های ارتباطی، جامعه به فانوسی برای روشن شدن موضوعات نیاز دارد. به طور مثال شبکه های اجتماعی به سرعت واخبار را مخابره می کنند و به اصطلاح می سوزانند و در این شرایط باید به کارکردهای تازه ای برای رسانه اندیشید.

مدیرعامل ایرنا تاکید کرد: امروز که دولت ما با وجود شدیدترین فشارها کشور را اداره می کند، رسانه هایی چون ایرنا نباید با موج شبکه های اجتماعی همراه شوند. بلکه باید با درنظر گرفتن شرایط و اقتضائات، جهت گیری رسانه را تعریف کرد


وی درباره این جهت گیری تازه گفت: امروز با توجه به تغییر فضای رسانه ای جهان، باید جلوتر از خبر حرکت کرد. به این معنا که ما باید به جای حرکت روی موج خبر، تصمیم ساز شویم. بنابراین ما دیگر نباید در جایگاه پوشش دهنده خبر باشیم بلکه باید خبر را خودمان بسازیم


این مدیر رسانه ای در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایرنا از سویی قلب تپنده رسانه ای دولت است و از سوی دیگر باید در تربیت کادر حرفه ای تازه بکشد. رمز مانایی ایرنا در هشتاد و پنج سال گذشته، انعطاف آن در فراز و فرودهای تاریخی و اجتماعی بوده است.

نوروزپور افزود: روزگاری روزنامه ها نزد مردم کالاهایی ارزشمند بودند اما امروز دورانی تازه است. دنیای امروز دوران روایت هاست، بنابراین ایرنا براساس مسئولت سنگین اجتماعی خود باید با زاویه نگاه تازه خود، فشاری که از سوی شبکه های اجتماعی به مردم وارد می شود را کاهش دهد.

وی در پایان گفت: یکی از دلایلی که مسئولیت ایرنا را پذیرفتم شکل دادن به یک پایان بندی قابل قبول برای سال پایانی فعالیت دولت بود تا مشارکت مردم در انتخابات آینده را نیز به نوعی تضمین کنیم.





 

کد خبر 936313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha