باید با کمک رسانه ها و علمای دینی دیدگاه ها را نسبت به افزایش جمعیت اصلاح کرد

جمالی پور گفت: باید صادقانه با مردم استان صحبت کرد و با کمک رسانه‌ ها، علمای دینی، جامعه پزشکی و غیره برای اصلاح نگرش‌ها و دیدگاه‌ ها نسبت به افزایش جمعیت اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در جلسه شورای جمعیت استان بیان کرد: در برنامه 10 ساله باید برای برنامه ریزی و اصلاح فرایندهای جمعیتی استان اقدام کنیم در غیر این صورت برای تأمین نیروی انسانی و نیروی کار در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

 

استاندار قزوین اضافه کرد: طی 20 سال گذشته برای کنترل و مهار جمعیتی کشور تلاش شد و فضای جامعه مبنی بر کنترل جمعیت و فرزند کمتر، زندگی بهتر بود و الان باید به سمت فرزند بیشتر، توسعه پایدارتر حرکت کنیم.

 

وی اضافه کرد: تلاش دستگاه‌ها باید بر این باشد که این رویه‌ها اصلاح شود و ارتقای جمعیت در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان قرار گیرد.

 

جمالی پور با بیان اینکه باید سیاست افزایش جمعیتی را در میان کارمندان هم در پیش بگیریم، افزود: حذف مهدکودک‌ها از ادارات یک خطا بود که موجب شد فرزندآوری کاهش یابد و باید در قالب یک بسته رفاهی برای فعالسازی این طرح‌ها اقدام شود.

 

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت تنها به مسئله فقر مرتبط نیست، گفت: متأسفانه برخی دیدگاه‌ها از قبیل تجمل گرایی، رفاه طلبی وغیره موجب شده است تا نگاه جامعه به افزایش جمعیت تغییر کند و آسیب‌های زیادی برای کشور داشته باشد.

 

استاندار قزوین گفت: ما به اشتباه به مردم یاد دادیم که کار فقط کار دولتی است و اگر کسی نتواند کار دولتی پیدا کند در زندگیش موفق نخواهد بود درحالیکه 50 درصد افراد موفق جامعه با انگیزه، هدایت افکار و برنامه‌های خود به موفقیت رسیده ‌اند.

 

وی تأکید کرد: متأسفانه طی این سال‌ها رفتارها، آموزش‌ها و بسترسازی‌های غلط ما مسئولان موجب شد که برای اولین بار جمهوری اسلامی در یک مرحله از تاریخ کشور در کاهش جمعیت به مسیری برود که پرخطر باشد و باید اصلاح شود.

 

جمالی پور یادآور شد: باید صادقانه با مردم استان صحبت کرد و با کمک رسانه‌ ها، علمای دینی، جامعه پزشکی و غیره برای اصلاح نگرش‌ها و دیدگاه‌ ها نسبت به افزایش جمعیت اقدام کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از فرایندهای جمعیتی استان باید اصلاح شوند که نیازمند برنامه ریزی است و با صحبت کردن چیزی حل نمی‌شود.

کد خبر 936477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha