سرمایه گذاران شیوه های تامین مالی را متنوع کنند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: سرمایه گذاران شیوه های تامین مالی را متنوع کنند و تنها برای تامین منابع مالی به بانک ها اتکا نداشته باشند.

«مجید درخشانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: شیوه های تامین مالی متنوع است که این راهکار بسیار مناسب و خوبی برای تامین منابع مالی است اما سرمایه‌گذاران با آن توجه نمی کنند.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با بیان اینکه چند درصد از سرمایه گذاران در این استان از شیوه‌های متنوع برای تامین مالی استفاده می کنند، افزود: سرمایه‌گذاران باید به فرابورس توجه زیادی داشته باشند، بورس و فرابورس، تنوع بخشی به بازار مالی است که تولید کنندگان باید بازار فرابورس را در کنار بورس داشته باشند.

 

وی گفت: بازار فرابورس شیوه های متفاوتی برای تامین مالی دارد که تولید کنندگان باید این امر را نیز مورد توجه خود قرار دهند.

 

درخشانی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید دنبال سرمایه گذاری از طریق فرابورس برای تامین منابع مالی باشند، افزود: حداقل می‌خواهیم که چند تا از واحدهای استانی این اقدام را انجام دهند که به آنها کمک نیز خواهیم کرد و همچنین کارگزاری‌ها و استانداری نیز آنان را برای بحث آموزش حمایت خواهند کرد تا این مهم در استان فرهنگ‌سازی شود.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: اگر واحدهای تولیدی به منابع مالی خود تنوع ببخشند در حقیقت باری از روی دوش بانک ها بر می دارند .

 

در استان خراسان شمالی بیش از  ۲۰ هزار کارگاه  وجود دارد که حدود ۵۰ درصد آن فعال و مابقی غیرفعال و یا راکد است.

 

کد خبر 936546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha