دوره های آموزشی امدادی در ۹۲ مسجد استان زنجان برگزار شد

«شهرام میرزایی» بر ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای آموزش های همگانی اشاره کرد و گفت: در ۹۲ مسجد استان زنجان دوره های آموزشی در بین الصلاتین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار کرد: پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر در روز 23 خردادماه همزمان با سراسر کشور در زنجان هم برگزار می شود.

 

شهرام میرزایی با اشاره به اینکه 109 نفر کاندید این دوره از انتخابات بودند که پس از بررسیهای ستاد اجرایی شهرستان و هئیت نظارت برای انتخابات، 87 نامزد تایید صلاحیت شدند، گفت: 67 نفر شورای اجرایی محسوب می‌شود و 21 نفر نیز وظیفه بازرسی را برعهده دارند.

 

وی با یادآوری اینکه چهار نفر به عنوان اعضای اصلی و دو نفر علی‌البدل و یک نفر به عنوان بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی‌البدل انتخاب می‌شوند، ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، پروتکل‌های بهداشتی در اجرای این دوره انتخابات مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه این مجمع در مرحله دوم هئیت مدیره جمعیت هلال احمر استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: مجمع کشوری با حضور 4 نفر از اعضای مجمع استان زنجان برگزار می‌شود.

 

میرزایی به برخی از شرایط کاندیدای این دوره از انتخابات هم اشاره کرد و گفت: شرایطی همچون داشتن حداقل دو سال فعالیت مستمر، مدرک تحصیلی کارشناسی برای شورای اجرایی و فوق لیسانس برای هئیت مدیره و شورای عالی جمعیت هلال احمر ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد اعضای داوطلب این جمعیت در استان زنجان 14 هزار و 690 نفر است که 10 هزار و 683 نفر واجد شرایط بودند، خاطرنشان کرد: هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای فعالیت اعضای جمعیت هلال احمر وجود ندارد.

 

این مقام مسئول در خصوص اقدامات هلال احمر استان زنجان در خصوص مقابله با ویروس کرونا گفت: از بهمن ماه جلسات آموزشی برای مقابله با بیماری کرونا آغاز شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: با برگزاری نشست با اداره کل فنی و حرفه‌ای، کارگاه‌های تولید ماسک راه‌اندازی شد و تا کنون 2 میلیون و 800 هزار ماسک تولید و در سطح استان توزیع شده است.

 

به گفته میرزایی، 300 نفر از داوطلبان در کارگاه‌ها فعالیت داشتند و 5 هزار و 800 بسته معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه 24 پست در مبادی ورودی شهرها برپا شد، افزود: یک هزار و 64 نفر از اعضای داوطلب و پرسنل در این کار دخیل بودند.

 

میرزایی از ارائه آموزش‌های آنلاین از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان خبرداد و گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه از آموزش‌های آنلاین برخوردار شوند.

 

وی گفت: در سال گذشته یک هزار و 33 دوره آموزشی در استان زنجان برگزار شد که بیشتر این آموزش ها همگانی بوده است.

 

این مسئول یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان زنجان برای یک هزار و 60 نفر زائر استان زنجان به حج تمتع خدمات رسانی می‌کند که تا کنون برای 866 نفر معاینات پزشکی انجام شده و 806 نفر مورد تایید قرار گرفته‌اند.

 

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای آموزش های همگانی اشاره کرد و گفت: در 92 مسجد استان زنجان دوره های آموزشی در بین الصلاتین برگزار شد.

 

میرزایی خاطرنشان کرد: مانور فرضی برای سنجش میزان آمادگی نیروهای جمعیت هلال احمر و یک مانور استانی امسال در زنجان برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 936628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha