ریشه تظاهرات آمریکا در صحبت‌های سخنگوی روس

این مشکل در تاریخ آمریکا ریشه دارد و نمی توان با شعارهای دموکراسی آن را پنهان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از راشاتودی، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ناآرامی‌های اخیر در آمریکا را نتیجه اقدامات و اعمال ایالات متحده در سایر کشورها دانست.

 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اعتراضات گسترده در آمریکا اظهار داشت: آنها دقیقا آنچه را که کاشته اند، برداشت می‌کنند. هرج و مرج و تفرقه کاشتند و به راه انداختند، پس همین نیز نصیبشان شد.

 

 ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تظاهرات آمریکا و خشونت پلیس در مقابل مردم اشاره کرد و گفت: دیگر نمی توان نژادپرستی در این کشور را پنهان کرد. وی گفت: این مشکل در تاریخ آمریکا ریشه دارد و نمی توان با شعارهای دموکراسی آن را پنهان کرد.

 

زاخارووا گفت: مشکل نژادپرستی در آمریکا به وضعیتی رسیده است که باید به طور ریشه ای حل شود وگرنه موجب نابودی جامعه خواهد شد.

 

وی افزود: این تظاهرات نتیجه سیاست های دولت های آمریکا در مخفی کردن مشکلات اجتماعی و حتی دخالت در امور کشورهای دیگر است که حالا گریبان خودشان را گرفته است.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین به این فهرست، فشارهای آمریکا بر آلمان در زمینه مسائل مربوط به انرژی را هم اضافه کرد و ابراز اطمینان کرد که روسیه شواهدی درباره وجود نفوذ آمریکا بر مقامات برلین دارد که هیچ کس نمی‌تواند آن را رد کند.

 

وی افزود: ایالات متحده بسیار تلاش می کند که مسکو را به نوعی در دستور کار اتحادیه اروپا و رسوائی‌های واشنگتن با برلین را نیز تحت الشعاع آن قرار دهد.

کد خبر 936662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha