فرو نشست های دشت مشهد آمارهای نگران کننده ای را نشان می دهد

همتی گفت: فرو نشست های دشت مشهد آمارهای نگران کننده ای را نشان می دهد لذا شهرهای ما باید به سمت استفاده از آب‌های غیرمتعارف بروند و از انتقال آب از شرق به غرب شهر و یا بالعکس پرهیز کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «تورج همتی» امروز (۱۹ خرداد) در نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر مشهد ضمن تبریک هفته محیط زیست با بیان اینکه مشهد در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور از جایگاه و شان و منزلت ویژه‌ای برخوردار است و منزلت این شهر به مراتب بالاتر از سایر شهرها است، گفت:شورای پنجم شهر مشهد پیوسته دغدغه ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی را داشته و از سوی دیگر مردم هم بدنبال استفاده از فضاهای شهری هستند که موجب شده بار مسئولیت سنگینی به دوش ما بیاندازد تا اقدامات این حوزه را گسترش دهیم.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی وضعیت دشت مشهد اشاره کرد و با بیان اینکه فرونشست های این دشت آمارهای نگران‌کننده‌ای را نشان می‌دهد، افزود: ساختار و نظام شهرسازی ما باید این بحران‌ها را ببیند، شهرهای ما باید به سمت استفاده از آب‌های غیرمتعارف بروند و از انتقال آب از شرق به غرب شهر و یا بالعکس پرهیز کنیم.

 

وی با تشکر از نگاه ویژه شورای شهر مشهد به کشف‌رود، تصریح کرد: این محدوده بخاطر قدمت تاریخی و موقعیتی که دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشبختانه شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره به خوبی این اهمیت را درک کرده و به کمک مجموعه مدیران استانی آمده است.

 

همتی با بیان اینکه به تنهایی قادر به حل مشکلات کشف رود نبوده و نیستیم، گفت: خوشبختانه با ورود شورای شهر، اقدامات امیدبخشی را مشاهده می‌کنیم و در بحث تصفیه‌خانه‌های محلی و سپتاژ نیز اقدامات منحصر به فردی را شاهدیم.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه از شهرداری مشهد درخواست داریم تا مطالبات دغدغه‌مندان و رسانه‌ها و فعالان محیط‌زیست را مورد توجه قرار دهد، تصریح کرد: مردم باید بدانند که مشهد در حوزه اقلیمی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، برای خدمات‌دهی به زائر و مسافر و شهروندان باید برنامه ویژه‌ای داشته باشیم و از سیاست‌های شهرداری حمایت می‌کنیم.

کد خبر 936788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha