۱۵ درصد اعتبارات بانک‌ها باید به بخش کشاورزی اختصاص یابد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۵ درصد اعتبارات تمامی بانک‌ها باید به بخش کشاورزی اختصاص یابد، گفت: متاسفانه این موضوع در استان اجرایی نمی‌شود و کمتر از این عدد تسهیلات به بخش کشاورزی اختصاص داده می‌شود.

«عبدالله یوسفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه  ۱۵ درصد اعتبارات بانک‌ها باید به بخش کشاورزی اختصاص یابد، اظهارداشت: تنها در این استان بانک کشاورزی که بانک اختصاصی در حوزه کشاورزی است تسهیلات خود را در این بخش اختصاص می‌دهد که نیاز است سایر بانک ها نیز با توجه به در نظر گرفتن ۱۵ درصد تسهیلات برای کشاورزی این قانون را عملی کنند.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، افزود: این مهم باید در کمیسیون ها مطرح شود و از آنها خواسته شود که به حوزه کشاورزی استان توجه بیشتری شود زیرا بخش زیادی از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و در این حوزه نیز اشتغال دارند اما متاسفانه بانک‌ها به  این مهم توجه نمی کنند.

 

وی از بانک ها خواست تا در قوانین خود بازنگری داشته باشند و گفت: حوزه کشاورزی در این استان نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد که بخش های آن نیز متنوع است و اشتغال زیادی نیز برای هم استانی ها به خصوص در روستاها ایجاد خواهد کرد.

 

یوسفی همچنین از نپذیرفتن وثیقه محل اجرای طرح در روستاها توسط بانک‌ها انتقاد کرد و گفت: بانک‌ها باید محل اجرای طرح ها را به عنوان وثیقه قبول کنند که متاسفانه تنها وثیقه ساختمان های شهری را می پذیرند که این امر برای روستاییان مقدور نیست.

 

کد خبر 936941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha