تبیین اهداف و مبانی انقلاب اسلامی و منظومه فکری امام(ره) در ایتالیا

​رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، اقدام به برگزاری نشست مجازی با محوریت تبیین اهداف و مبانی انقلاب اسلامی و منظومه فکری امام راحل کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست «معنويت و سياست در شخصيت امام خميني(ره)» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا در انجمن شيعي المهدي(عج) شهر رُم با سخنراني شیخ عباس دي پالما، روحاني اين انجمن در فضاي مجازی برگزار شد.

شیخ عباس دي پالما در سخنانی، با اشاره به محوریت شخصیت امام راحل(ره) در گفتمان‌های خودی و انتقادی غیر خودی، امام(ره) را چند بعدی و دارای ابعاد سیاسی، دینی و معنوی معرفی و لایه‌های دینی و معنوی را پشتوانه بعد سیاسی آن ارزیابی کرد.

وی در ادامه با معرفی ساختار اندیشه عرفانی، خوانش دینی و رویکرد سیاسی بنیانگذار انقلاب شکوهمند اسلامی، ولایت را در منظومه فکری امام خمینی(ره) در ابعاد عرفانی، دینی و سیاسی آن ترسیم و وحدت این ابعاد را در نظریه ولایت فقیه و شخصیت والای امام راحل(ره) تشریح کرد.

پرسش و پاسخ برخط با طرح موضوعاتی نظیر استقلال هویت انقلاب اسلامی از الگوهای رایج انقلاب در شرق و غرب، پیروی جبهه مقاومت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ...  پایان بخش این نشست از راه دور بود.

سياست، دين، و عرفان در انديشه امام خمينی(ره)

همچنین، با مشاركت رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، نشست «سياست، دين، و عرفان در انديشه امام خمينی(ره)» در مركز مطالعات بين‌المللي خانه دانايي شهر رُم با سخنراني حجت الاسلام ابوالفضل امامي، پاءولو بورگونيونه، مهدي جوزپه آييلو و خانم تركيانی در فضاي مجازی برگزار شد.

در آغاز این نشست، خانم هانیه ترکیان به اختصار، موضوع این نشست و سخنرانان را معرفی کرد و پائولو بورگونيونه که اخیراً کتابی را در خصوص انقلاب اسلامی ایران به رشته تحریر درآورده، با ترسیم چشم انداز ضد استعماری و ضد سرمایه داری که از انقلاب اسلامی ایران مقارن پیروزی آن در اروپا به ویژه ایتالیا وجود داشته، نقش کلیدی امام خمینی(ره) در رهبری انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

سخنران بعدی، مهدي جوزپه آييلو، مدیر مركز مطالعات بين‌المللي خانه دانايي شهر رم و انتشارات عرفان بود. وی ضمن معرفی اجمالی امام خمینی(ره) و آثار وی، به معرفی آثار تألیف شده در خصوص امام خمینی(ره) پرداخت که به زبان ایتالیایی ترجمه و توسط انتشارات عرفان چاپ شده است.

حجت‌الاسلام ابوالفضل امامی، مدیر دپارتمان مطالعات اسلامی مرکز مطالعات بین‌المللی خانه دانایی شهر رُم نیز در سخنانی، ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی انقلاب شکوهمند اسلامی را تشریح و راهبرد امام راحل(ره) در رهبری این انقلاب و استمرار آرمان‌های آن در ابعاد مبارزه با استکبار، حمایت از مظلومان و مقابله با نقض حقوق بشر در سوریه و اراضی اشغالی را در گستره جبهه مقاومت به اختصار تشریح کرد.  

کد خبر 937056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha