ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی مهمترین اولویت کانون مساجد در دوران پساکرونا

باقری گفت: ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی مهمترین اولویت کانون مساجد در دوران پساکروناست و باید در این حوزه فعالانه وارد عمل شد.

« محمدعلی باقری»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در هیچ زمانی به اندازه این دوره از کرونا شاهد توجه اقشار مختلف در کانون مساجد به خدمات رسانی نبودیم و جوانان و اعضای کانون مساجد فعالانه در صحنه حضور یافتند و خدمات رسانی کردند.

 

مدیر مسئول کانون زینبیه نکا افزود: کانون های مساجد در دوران مقابله با کرونا با بسیج همگانی وارد صحنه شدن در بخش های مختلف نشان دادند که تنها به یک بعد توجه ندارند و وقتی پای عمل  و کمک به همنوعان در میان باشد؛ کانون های مساجد  در بخش های مختلف میدان داری می کنند.

 

وی اظهار کرد: تولید و توزیع ماسک، گندزدایی خیابان ها و معابر، توزیع بسته های بهداشتی، نظافت و گندزدایی ادارات و نهادها و منازل کاری نبود که کانون مساجد از قبل انجام داده باشند و از وظایف بوده باشد؛ اما بچه مسجدی ها در این دوران مردانه پای کار آمدند.

 

باقری گفت: ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی مهمترین اولویت کانون مساجد در دوران پساکروناست و باید در این حوزه فعالانه وارد عمل شد.

 

وی ادامه داد: اگر چه کمک به نیازمندان از وظایف برخی از کانون های مساجد در بخش محدود بوده است؛ اما با شیوع ویروس کرونا و در راستای منویات رهبری در « کمک مومنانه» همه کانون های مساجد وارد کار شدند و توزیع بسته های معیشتی با قوت اجرایی شد.

 

این مسئول ادامه داد: شیوع کرونا و مقابله با این ویروس نشان داد که کانون های مساجد از چارچوب برخی از محدودیت ها عبور کرده و به دور از مباحث تکراری در فضایی فعال و پویا به کارکردهای اجتماعی و خدمات رسانی در این بخش توجه ویژه دارند .

 

باقری گفت: در ادامه راه و در دوران پساکرونا هم باید به مقوله مهم گسترش خدمات اجتماعی توجه شود و باید از این توان و ظرفیت مساجد. در طول سال بهره برد.

کد خبر 937116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha