جامعه امروز نیازمند آموختن توأمان علم و حکمت است

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با انتقاد از سیاست‌های نژادپرستانه ایالات متحده آمریکا، گفت: جامعه امروز نیازمند آموختن توأمان علم و حکمت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز (21 خرداد) در آئین رونمایی 20 اثر فاخر هنری با موضوع کتاب الهی‌نامه علامه حسن حسن‌زاده آملی در حوزه هنری استان مازندران ضمن تحسین هنرمندان برای خلق آثار هنری با محوریت اثر این عالم جلیل‌القدر، اظهار کرد: هنر مي‌تواند بهترين وسيله و عامل براي تبليغ و اشاعه دين باشد ازاین‌رو هنرمندان با خلق آثار بدیع در حوزه مفاهیم و معارف دینی و حکمت‌های الهی طعم شیرین این آموزه‌ها را به مردم بچشانند.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه معارف دینی باید در قالب هنر عرضه شوند، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) هر پیامی، دعوتی، تمدن و یا فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود شانس نفوذ، گسترش و ماندگاری را نخواهد داشت.

 

وی بابیان اینکه ملت شریف ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف انقلاب و نظام نشان دادند که اهل جهاد هستند، به‌سلامت رسیدن نفت‌کش‌های جمهوری اسلامی به ونزوئلا نوعی جهاد است و ما قدردان زحمات فرزندان این مرزوبوم هستیم.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی به بحران کرونا و جان‌فشانی جهاد گونه کادر درمانی در جبهه مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: جوانان ایران عزیز در حوزه تولید فکر و علم نیز به‌صورت جهادی پای‌کار هستند.

 

وی با ابراز گله‌مندی از اینکه برخی در بخش اختلاس و فساد اداری مالی تبحر و تلاش مضاعف دارند و این زیبنده جامعه اسلامی نیست، گفت: فساد در هر حوزه‌ای باشد باید مورد مبارزه قرار گیرد. خداوند متعال را شاکریم مبارزه با فساد را شاهدیم.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی از ملت ایران به‌عنوان مردمانی هنرمند یادکرد و افزود: از گذشته تا به امروز هنرمندان زیادی از رشته‌های مختلف هنری در این کشور پرورش یافتن و خالق آثار فاخر بودند.

 

وی خوشنویسی را یکی از مصادیق بارز هنر دانست و گفت: درگذشته خط خوانا و خوش موردتوجه مردم به‌ویژه آموزش‌وپرورش بود اما امروزه کمتر به این مهم توجه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی در ادامه سخنانش با اشاره به چند متن از الهی‌نامه علامه حسن‌زاده آملی، بیان کرد: الهی‌نامه هم هنر و هم حکمت است.

 

وی بابیان اینکه جامعه امروز نیازمند آموختن توأمان علم و حکمت است، افزود: حکمت باید به نسل جوان آموزش داده شود.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی بابیان اینکه زندگی خالی از حکمت، بی‌معنا، بدون مفهوم و ناپایدار است، خاطرنشان شد: حکمت خیر کثیر است و بایستی در زندگی بشر جاری و ساری شود.

 

وی با انتقاد از سیاست‌های نژادپرستانه ایالات متحده آمریکا، اذعان کرد: اگر آموزه‌های حکمت را در قالب هنر عرضه کنیم حال‌وروز دنیا خوب می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران به آیه 12 سوره لقمان اشاره کرد و گفت: شکرگزاری سرآغاز حکمت است.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به بحران کرونا و جایگاه دعا و تضرع برای رفع این بلا، افزود: باید قدردان و شکرگزار خداوند متعال باشیم که کرونا در کشور ما در حال مدیریت است و مسئولین درصدد رفع مشکلات ناشی از شیوع این ویروس هستند.

 

کد خبر 937571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha