برگزاری جشنواره الگوی برتر تدریس احکام نماز

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم از برگزاری جشنواره الگوی برتر تدریس احکام نماز خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره که برای اولین بار برگزار می شود تا دهم دی‌ماه اعلام شده است.

احمد احسانی به خبرنگار شبستان گفت: جشنواره الگوی برتر تدریس احکام نماز با هدف ایجاد زمینه توسعه ابتکارات، نوآوری در حوزه تدریس احکام نماز با استفاده از تکنولوژی جدید و ایجاد انگیزه برای مخاطبان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: معلمان، طلاب و مدرسین و دانشجویان می‌توانند آثار خود را تا دهم دی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز قم درباره نحوه شرکت در این جشنواره گفت: شرکت‌کنندگان بایستی نحوه تدریس خود در کلاس درس را تصویربرداری کرده و به همراه مشخصات فردی خود در قالب سی‌دی به دبیرخانه این ستاد ارسال کنند.

اجرای مسابقه بهترین روش‌های دعوت فرزندان به نماز

دبیر ستاد اقامه نماز قم گفت: مسابقه بهترین روش‌های دعوت فرزندان به نماز برای اولین بار در شهر قم برگزار می‌شود.این مسابقه با هدف دعوت فرزندان به نماز از سوی پدران و مادران به بهترین شیوه ممکن برگزار می‌شود.

احسانی درباره شیوه اجرای این طرح گفت: مربیان مهدهای کودک، مدرسین آموزش خانواده و سایر مخاطبان بایستی طرح‌های قابل اجرا در خانواده ایرانی با محوریت ترغیب فرزندان به نماز را به ستاد اقامه نماز استان قم تا دهم دی ارسال کنند.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تألیف کتاب نماز

احسانی گفت: مهلت ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره کتاب نماز تا پانزدهم دی تمدید شد. این مسابقه در دو گروه سنی 15 تا 20 و 21 تا 29 سال در قالب داستان، خاطره، شعر و قطعه ادبی برگزار می‌شود.

احسانی تصریح کرد: عناوین آن‌گاه که نمازی شدم، چگونه می‌توان با نماز انس گرفت، نماز هدیه الهی به بندگان، نماز اول وقت، نماز عاشقانه‌ترین گفت‌وگو، فضیلت نماز جماعت، آثار و برکات رفتن به مسجد و نماز در پیشگیری از گناهان از جمله عناوینی است که برای گروه سنی 15 تا 21 سال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سایر عناوین گروه سنی 21 تا 29 سال برای شرکت در این مسابقه گفت: نماز در ادیان الهی، نماز در آینه ادبیات فارسی، فضیلت نماز جماعت، جوان مسجدی، نقش نماز در شخصیت جوانان، در رویارویی با مشکلات چه می‌کنید، نماز و عبادت حضرت علی (ع)، پیام‌های نماز عاشورا، نقش حضور قلب در نماز و نماز نیاز دیروز، امروز و فردا از جمله عناوین مورد مسابقه این گروه سنی است.

احسانی گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به ستاد اقامه نماز استان به نشانی خیابان شهدا، کوچه ممتاز، مقابل مدرسه امام موسی صدر، پلاک 101 ارسال کنند.

برگزاری 30 نشست دانش‌آموزی با محوریت نماز

احمد احسانی گفت: 30 نشست دانش‌آموزی با محوریت نماز در سطح این استان و بخش‌های تابعه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این نشست‌ها با اعزام اساتید و مربیان به مدارس برگزار و مسایل نماز، آثار نماز و نیازهای جوان‌ها در این محافل مورد بررسی و پی‌گیری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های خانواده و نماز گفت: این نشست‌ها به منظور آشنا نمودن خانواده‌ها با موضوع نماز برای مساعدت و تشویق هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به نمازخوانی در مساجد، مدارس و محلات استان برگزار می‌شود.

احسانی درباره سایر طرح‌های آموزشی این ستاد گفت: طرح محراب ویژه طلاب حوزه‌های علمیه جهت آشنایی طلاب جوان با حقایق و معارف نماز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین طرح مفتاح ویژه فرهنگیان، معلمان با موضوعات و عناوین خاصی چون نماز در قرآن، راه‌های تکمیل نماز، اسرار نماز، نماز و خانواده، جایگاه مسجد، راه‌های دعوت به نماز، پرستش در ادیان، پاسخ به سؤالات و شبهات برگزار می‌شود.

احسانی خاطرنشان کرد: این طرح حدودا 4 ساعته با همکاری مرکز تخصصی نماز و همکاری و همفکری آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز قم گفت: برگزاری کارگاه آموزشی مدرسان آموزش خانواده با حضور 40 نفر و حدود 6 ساعت با محوریت آموزش خانواده‌ها در موضوع نماز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم موضوع نماز در خانواده بسیار بااهمیت است، افزود: اگر خانوادده‌ها درباره نماز تعلیم ببینند و فرزندان خود را با این حکم الهی آشنا کنند تقریبا کاهل به نماز در جامعه نمی‌یابیم.

پایان پیام/
 

کد خبر 93765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha