تاثیر شناخت برکات نماز در ترویج فرهنگ نماز خوانی

دبیر ستاد اقامه نماز استان قزوین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شناساندن نماز به مردم، شناخت برکات نماز را در ترویج فرهنگ نمازخوانی مؤثر دانست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدقریش موسوی به خبرنگار شبستان گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در خصوص نماز فرمودند همت خویش را بر آن بگمارید که نماز را به درستی بشناسانید بایستی نماز این گوهر گرانبها را به طور صحیح به مردم معرفی کنیم.

وی ادامه داد: برخی از اولیای خدا به هنگام خواندن نماز سوره‌های بلند را در آن قرائت می‌کردند چرا که از خواندن نماز لذت می‌بردند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به نمونه‌های مادی و ارزشمند در زندگی افزودند: اگر مردم متوجه ارزشمندی وسایل گرانبها در زندگی باشند از آن محافظت می‌کنند، از این رو در صورت شناخت صحیح از فرهنگ نماز و نمازخوانی به آن توجه ویژه‌ای خواهند داشت.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قزوین با بیان اینکه تمامی مسئولان برای معرفی نماز همت کنند، افزود: روحانیت، مسئولان فرهنگی، حوزه‌های علمیه با همکاری یکدیگر می‌توانند نماز را آن‌گونه که هست به مردم معرفی کنند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: برای معرفی نماز به مردم بایستی سه مرحله تبلیغ، آموزشی و تعمیق را پشت سر بگذرانیم.

وی با توجه و تأکید درباره بخش سوم معرفی نماز به جامعه گفت: همان‌طور که یک چاهی که عمیق کنده شده آب زلال‌تری را در اختیار ما می‌گذارد، تعمیق فرهنگ نماز و نمازخوانی نیز ما را بیشتر با نماز آشنا و مأنوس می‌کند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قزوین با اشاره به برخی از آسیب‌های نمازخوانی گفت: نمازخوان‌ها بایستی اخلاق و آداب نمازگزاری را رعایت کنند و از گناهانی چون دروغ، تهمت و سایر معاصی اجتناب کنند تا دیگران در برخورد با نمازگزاران شیفته اخلاق و عمل دینی آنها شوند.

وی اظهار داشت: یک نمازخوان واقعی تخلف نمی‌کند و ما نمی‌توانیم در زندان‌ها یک نمازخوان حقیقی پیدا کنیم مگر اینکه بر اثر حادثه‌ای به این مکان آورده شده باشند، از این رو بر طبق سفارش قرآن و دین مبین اسلام مناسب است مردم را به غیر از زبان یعنی با عمل خود به دین و دین‌داری و کارهای خیر دعوت کنیم.

پایان پیام/
 

کد خبر 94156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha