۱۹ میلیارد تسهیلات اشتغالزا در نهبندان پرداخت شد

بیکی گفت: از مهرماه سال ۹۸ تاکنون، بیش از ۱۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در راستای اشتغال در بخش های روستایی پرداخت شده است که از محل این طرح ها برای ۲ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» ظهر  امروز (۲۱ خرداد) در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نهبندان، اظهار کرد: در سال جهش تولید توقع این است که در راستای منویات مقام معظم رهبری، توسعه و اشتغال منطقه گام های محکم تری برداشته شود.

 

بیکی گفت: شهرستان نهبندان قطب معدنی خراسان جنوبی است که ۲۰ درصد ذخایر معدنی را در خود جای داده است و ۲۳ نوع ماده معدنی شناسایی شده داریم و در تنوع رتبه نخست استان را داریم.

 

وی ادامه داد: شهرستان نهبندان، ظرفیت های پیدا و پنهان خدادادی زیادی دارد که باید در راستای رونق تولید از آن بهره گرفت، موضوع برق رسانی به معادن شاهکوه شهرستان خواسته ۲۰ ساله معدن کاران منطقه است که وارد فاز عملیاتی می شود.

 

فرماندار نهبندان با اشاره به رایزنی استاندار خراسان جنوبی با توانیر، ایمیدرو و معاون وزیر صمت برای توسعه زیرساخت های معادن شهرستان، گفت: دولت هزینه برق رسانی به معادن شاهکوه را برعهده گرفته است، در این تفاهم نامه ایمیدرو، ایجاد خط به طول ۵۰ کیومتر با ۹۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و توانیر با احداث ۲ پست ۱۳۲ کیلو ولت برق منطقه را تامین خواهند کرد.

 

بیکی ادامه داد: از هفته آتی، شرکت برق استان برای مشخص کردن مسیر خط و زمین احداث پست به شهرستان نهبندان خواهند آمد.

 

وی ادامه داد: این طرح نه تنها برق معادن منطقه شاهکوه بلکه برق مورد نیاز را در معادن اطراف دهسلم، میغان و کارخانه طلای هیرد زیر پوشش خواهد داد.

 

فرماندار نهبندان گفت: با پروژه برق رسانی به منطقه معدنی شاهکوه نهنبدان، انقلابی در حوزه زیرساختی معادن در نهبندان آغاز می شود که با اجرایی شدن تفاهم نامه و کلنگ زنی، این پروژه باید طی ۹ ماه به بهره برداری برسد.

 

بیکی گفت: در مجموع پروژه برق رسانی به منطقه معدنی شاهکوه، ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، در سال گذشته قرار شد ۱۰ درصد اجرای خط یعنی ۲۷ میلیارد تومان را معدن داران بپردازند که نهایتا مقرر شد این مقدار نیز توسط بخش های دولتی صورت پذیرد و معدن داران تنها شبکه داخلی خود را اجرا کنند و برای احداث خط از معدن کاران هزینه ای دریافت نخواهیم کرد.

 

وی تصریح کرد: احداث دو واحد کنسانتره آهن و منیزیت با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کار خود را در نهبندان آغاز کرده اند که در این دو طرح قریب به ۲۰۰ نفر اشتغال را ایجاد خواهد کرد.

 

وی گفت: بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) طی تفاهم نامه منعقده، ظرف ۲ سال ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای طرح های اشتغالزای روستایی به نهبندن اختصاص داده اند که تاکنون بیش از ۷۰۰ طرح شناسایی شده و ۴۰۰ طرح اشتغالزایی پرداخت و ۳۰۰ طرح در نوبت پرداخت است که تا پایان تیرماه پرداخت می شود.

 

فرماندار نهبندان گفت: در مجموع از مهرماه سال ۹۸ تاکنون، بیش از ۱۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در راستای اشتغال در بخش های روستایی پرداخت شده است که از محل این طرح ها برای ۲ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری شهرستان نهبندان در سرشماری سال ۱۳۹۵ مقدار ۱۶ درصد بوده است که امیدواریم در سرشماری آتی، با به ثمر نشستن اقدامات صورت گرفته، شاهد جهش خوبی در کاهش نرخ بیکاری باشیم.

 

فرماندار نهبندان گفت: واحدهای سیلیس و گارنت نهنبدان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

 

 

کد خبر 937670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha