آمادگی ۱۶ مرکز در خراسان جنوبی برای  خرید تضمینی گندم

ضیائیان احمدی با بیان اینکه ۱۶ مرکز در خراسان جنوبی برای خرید تضمینی گندم آمادگی دارند، گفت: امسال پیش بینی می کنیم که ۱۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خرید تضمینی داشته باشیم.

«وحید ضیائیان احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: خرید تضمینی گندم از اول خرداد امسال در شهرستان نهبندان آغاز شده است و تا اواخر شهریور سال جاری در سراسر استان ادامه دارد.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خرید تضمینی کلزا هنوز در استان آغاز نشده است، ادامه داد: شرکت تعاونی تولید مالک اشتر در خوسف به عنوان تنها مرکز خرید کلزا در خراسان جنوبی آمادگی لازم را برای خرید این نوع محصول دارد.

 

وی با بیان اینکه خرید تضمینی جو در چهار شهر استان داریم، ادامه داد: شهرهای بیرجند، قاین، بشرویه و نهبندان برای خرید تضمینی جو آمادگی لازم را دارند و تاکنون به دلیل اینکه قیمت توافقی نسبت به قیمت تضمینی اعلام شده بالاتر بوده است درخواستی مبنی بر خرید تضمینی جو در استان نداشته ایم.

 

ضیائیان احمدی با توجه به اینکه 16 مرکز خرید در استان برای خرید تضمینی گندم آماده هستند، افزود: امسال قیمت خرید گندم ۴۵ درصد افزایش یافته که قیمت خرید در سال گذشته ۱۷۰۰ تومان بوده که امسال به ۲۵۰۰ تومان رسیده است و امسال پیش بینی می کنیم که 15هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان داشته باشیم در حالی که سال گذشته 9هزار و 495 تن گندم مازاد کشاورزان در استان را خریداری کرده بودیم.

 

وی با تاکید بر اینکه میزان خرید تضمینی گندم و کلزا امسال 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت، گفت: تاکنون بیشترین خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان سربیشه بوده است و خرید تضمینی گندم به عنوان مهم ترین کار تعاون روستایی استان محسوب می شود.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از آغاز خرید توافقی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی خبر داد و افزود: تعاون روستایی استان و تشکل های تحت پوشش آن امسال خرید توافقی محصولات کشاورزی به خصوص محصولات استراتژیک استان از جمله زرشک و پنبه را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی در پایان با بیان اینکه در سال گذشته خرید تضمینی مباشرتی گندم و کلزا توسط تشکل های تحت پوشش به عنوان مباشر خرید گندم انجام شد، ادامه داد: در سال گذشته خرید حمایتی زعفران و خرید توافقی محصولات کشاورزی شامل جو، پنبه، زرشک، ذرت وغیره در استان داشتیم.

 

 

کد خبر 937707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha