شهروندان عوارض ساختمانی را بر اساس تعرفه سال ۹۸ پرداخت کنند

با موافقت شورای رشت، شهروندان تا پایان تیرماه مهلت دارند عوارض ساختمانی امسال خود را بر اساس تعرفه سال ۹۸ پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در جلسه هفتگی شورای شهر رشت که عصر امروز(چهارشنبه،۲۱ خرداد) برگزار شد، اعضا به تمدید مصوبه شماره ۹۵ خود مبنی بر دریافت عوارض ساختمانی یک ماهه تیر ۹۹ بر اساس تعرفه سال ۹۸، رای موافق دادند.

 

با این رای، شهروندان می توانند تا پایان تیرماه عوارض موردنظر را بر اساس تعرفه  سال گذشته با شهرداری پرداخت کنند. هرچند رییس کمیسیون توسعه و عمران شورا از بازبینی در جدول تعرفه عوارض امسال خبر داد.

 

«احمد رمضانپور نرگسی» گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی برای بسیاری از شهروندان پرداخت عوارض ساختمانی در سال جاری که نسبت به سال گذشته چهار برابر شده، بسیار سنگین است.

 

این عضو شورا افزود: در همین راستا، کمیته ای تشکیل شده که با بازبینی و اصلاح جدول تعرفه عوارض نسبت به اعمال تغییراتی در آن اقدام کند.


با این‌همه، عضو دیگر شورا ضمن مخالفت با تمدید یک ماهه تعرفه عوارض ساختمانی بر اساس سال گذشته، گفت: مطمئنا منابع درآمدی شهرداری از محل همین عوارض تامین شود و هرگونه تغییر در آن منجر به کاهش درآمد شهرداری خواهد شد.

 

«حامد عبداللهی» تصریح کرد: اگرچه تعرفه عوارض ساختمانی امسال نسبت به سال ۹۸ افزایش قابل توجهی داشته اما باید بپذیریم که ارزش بنا هم نسبت به سال گذشته با رشد بسیار بالایی رو به رو شده است.


با این‌همه در نهایت اعضا با دو فوریت تمدید دریافت عوارض ساختمانی یک ماهه تیر ۹۹ بر اساس تعرفه سال ۹۸ موافقت کردند.

 

*شهردار نسبت به عملکرد یک ساله ی خود پاسخگو باشد

اما در بخش دیگری از جلسه شورا، یکی از اعضا نسبت به مهندسی شدن برخی مناقصه ها در بدنه شهرداری هشدار داد.

 

«حجت جذب» که ماه گذشته به افشاگری درباره ایرادهای یک مناقصه شهرداری مبادرت ورزید در این جلسه با بیان اینکه شورا از بسیاری از مناقصه های شهرداری بی اطلاع است گفت: اگر اعضای شورا به صورت شخصی پیگیر مناقصه های شهرداری نباشند، در جریان چگونگی برگزاری مناقصه ها قرار نمی گیرند.

 

وی تاکید کرد: ابطال ۲مناقصه طی یک ماه گذشته و نبود شفافیت در عملکرد شهرداری رویه درستی نیست که باید در این‌باره از سوی رییس شورا به شهردار تذکرهای لازم داده شود. ضمن اینکه شورا می تواند به صورت فنی در بسیاری از پروژه ها، رای کارشناسی خود را بدهد.


عضو دیگر شورا هم با تایید این سخنان اظهار کرد: شهردار برای عملکرد یک ساله خود باید به شورا و شهروندان گزارش دهد.


«امیرحسین علوی» گفت: شهردار از ابتدای قبول مسئولیت خود در رشت، در حوزه پسماند سرمایه گذاری اجتماعی کرده که ابعاد رسانه ای گسترده ای داشت و منجر به جلب اعتبارهای ویژه ای برای استان های شمالی در این حوزه شد بنابراین با گذشت یک سال به عنوان یک مسئول اجرایی به ارائه گزارشی از عملکرد خود بپردازد.


وی تاکید کرد: علاوه بر این، شورا به طور سیستماتیک در جریان معاملات و مناقصه های شهرداری قرار نمی گیرد که این رفتار باید اصلاح شود تا شاهد هدررفت منابع و امکانات و زمان نباشیم.

کد خبر 937739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha