تنها ۱۵ درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: ۸۵ درصد از مردم دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و تنها ۱۵ درصد مردم خود را ملزم به رعایت الزامات بهداشتی در جهت مقابله با کرونا می دانند.

«اسماعیل بایبوردی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: بیش از ۸۵ درصد از مردم و فعالان بخش‌های بازرگانی، تجاری، صنعتی، اصناف و حتی کارکنان و بخشی از مدیران شاغل در شهرداری‌ ها، ادارات و دستگاه‌ های اجرایی دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و تنها ۱۵ درصد مردم خود را ملزم به رعایت الزامات بهداشتی در جهت مقابله با کرونا می دانند.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، اصناف، مشاغل و صنعتگران تاکید کرد و گفت: عدم رعایت‌ دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند به شیوع مجدد کرونا در این شهرستان منجر شود.

 

بایبوردی از همراهی مردم با برنامه‌های دولت و ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا قدردانی کرد و خواستار تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان شد.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل همچنین از بازگشایی مصلاهای نماز جمعه در این شهرستان خبر داد و گفت: اقامه نمازجمعه از ۲۳ خردادماه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از سوی نمازگزاران با رعایت فاصله اجتماعی و همراه داشتن مُهر، سجاده شخصی، ماسک و دستکش در مصلاهای نماز جمعه شهرستان آران و بیدگل انجام می‌شود.

 

بایبوردی با بیان اینکه شیوع کرونا در این شهرستان همچنان در وضعیت زرد قرار دارد گفت: بازگشایی نمازجمعه مشروط بر این است که وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان به قرمز و وضعیت هشدار تبدیل نشود.

 

با توجه به شیوع کرونا و اولویت قراردادن جان و سلامت مردم، با تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و همچنین ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل، مصلاهای نماز جمعه این شهرستان با هدف پیشگیری از شیوع این بیماری از هفته اول اسفند ۱۳۹۸ بسته شدند./

کد خبر 937773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha