اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه گذاری به خراسان جنوبی

نوبخت از اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه گذاری در سال جهش تولید برای ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: اجرای ۷۵ طرح و پروژه در خراسان جنوبی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان به طبس، «محمدباقر نوبخت» صبح امروز (۲۲ خرداد) در آیین امضای تفاهم نامه ایجاد سه هزار شغل در قالب خوشه‌های صنایع دستی و نصب و راه اندازی نیروگاه خورشیدی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر با محدودیت منابع مواجه هستیم، مهم این است که با نگاه و دکترین تعریف شده بدانیم که از این منابع محدود چطور استفاده کنیم که این همان اولویت بندی است.

 

معاون رئیس جمهور افزود: عده ای می گویند اگر منابع کم است به سمتی ببریم که بازدهی بیشتری بگیریم، این نگاه با نگاه امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سیره و روش دولت متفاوت است؛ ما معتقدیم که صرف امکانات برای تحقق عدالت و توجه به انسان‌هایی است که همواره امام و رهبری توصیه به خدمت گذاری به آنها را دارند.

 

به گفته وی، یک برنامه ای را تحت عنوان برنامه ششم تعیین کردیم و چون تحریم ها مشکلات ایجاد کرد برنامه ای را جایگزین برای زمان تحریم داریم.

 

نوبخت افزود: اعتبارات بودجه جاری کشور که شامل مددجویان کمیته بهزیستی و کمک های صندوق های بازنشستگی و بودجه پژوهش، دفاع و امنیت و بهداشت و درمان است که از هیچ یک از اینها نمی توان اعتبار کم کرد؛ لذا تلاش کردیم طی سال‌های اخیر به سمت صرفه جویی در سایر منابع برویم.

 

وی با اشاره به اینکه 50 درصد فوق العاده های فصل دهم و حقوق کارکنان افزایش یافت، ادامه داد: دشمنان سعی دارند تابستان داغ ایجاد کنند باید تلاش کنیم آستانه تحمل مردم را با حقوق بیشتر بالا ببریم.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه از توجه ویژه به بخش بازنشستگان هم خبر داد و گفت: این قشر نگران نباشد چرا که آنها را تنها نمی‌گذاریم.

 

وی اضافه کرد: برای پروژه های عمرانی هم با برنامه ریزی کامل اعتبار هزینه می کنیم، سال قبل بیش از 60 هزار میلیارد تومان هدفمند برای پروژه های عمرانی هزینه شد؛ امسال تاکنون بیش از 34 هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی اختصاص دادیم.

 

به گفته وی، توجه به بخش ریلی کشور از جمله خراسان جنوبی از سیاست های این سازمان است.

 

وی با اشاره به اینکه در بخش عمران، بودجه ریزی بر اساس عملکرد استان‌هاست، افزود: اینکه خراسان جنوبی بتواند از ۹۴۰ میلیارد تومان، ۵۴۰ میلیارد تومان جذب کند، یعنی زمینه‌های جذب استان فراهم است.

 

نوبخت با بیان اینکه امروز کلید پنج هزار واحد مسکونی تحویل صاحبان‌ آنها می‌شود، قول مساعد برای تخصیص اعتبارات واحدهای مسکونی باقیمانده را هم داد و گفت: نرخ بیکاری در خراسان جنوبی در کاهش است و این در گزارش‌های ارائه شده به ما مشهود بوده است.

 

به گفته وی، مقدمات کار برای احداث پنج هزار واحد مسکونی در حاشیه شهرها و ویژه افراد محروم ساکن در شهرهای خراسان جنوبی هم فراهم شده است و امروز این پروژه کلنگ زنی می شود.

 

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همچنین با هدف بهره برداری از ظرفیت روزهای آفتابی استان و تولید انرژی الکتریکی از نور خورشید، تعداد هفت هزار و 500 واحد پنل خورشیدی در مناطق مختلف استان نصب و راه اندازی می شود و زمینه سه هزار شغل در بخش صنایع دستی فراهم می‌شود.

 

وی یادآور شد: اجرای ۷۵ طرح و پروژه در خراسان جنوبی در دستور کار است و تا زمانی که این استان، نیاز به کمک دارد دولت و سازمان برنامه و بودجه در خدمت مردم استان خواهیم بود.

 

 

 

کد خبر 937818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha