توسعه گلخانه ها از اولویت های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توسعه کشت های گلخانه در کشور، گفت: احداث ۴۸ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در کشور هدف گذاری شده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «محمدعلی طهماسبی» صبح پنجشنبه در بازدید از طرح های گلخانه ای استان ایلام، اظهار کرد: توسعه کشت های گلخانه ای از اولویت های مهم وزارت جهاد کشاورزی است چرا که این طرح ها موجب تحقق محورهای اقتصاد مقاومتی می شود.

 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: چنانچه از روش های نوین و فن آوری جدید جهت سرمایش محیط گلخانه ها استفاده شود، صرفه جویی در هزینه ها، انرژی و افزایش بازدهی را در پی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اشتغالزایی خوب در شیوه کشت گلخانه ای بیان کرد: هر هکتار کشت در این روش برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و این امر می تواند تحولی در اشتغال کشور ایجاد کند.

 

طهماسبی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در چشم انداز ۱۰ ساله برای ایجاد ۴۸ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای تا سال ۱۴۰۴ هدف‌گذاری کرده است.

 

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه طرح های مهم کشاورزی نظیر گلخانه‌ها و احداث باغات در اراضی شیب دار از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی و به نوعی تحقق بخش شعار سال است.

 

طهمباسی در ادامه این سفر در بازدید از باغات ۵۰۰ هکتاری شیب دار روستای سرچم هلیلان، خاطرنشان کرد: این باغات به علت وسعت زیاد و شرایط و فضای بسیار مناسب نیازمند صنایع تبدیلی و ایجاد یک کارخانه است.

کد خبر 937837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha