حفاظت از محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی گسترده در جامعه است

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: حفاظت از محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی گسترده در جامعه است و باید از خود و خانواده شروع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، « حجت الاسلام محمدی لائینی» امروز ( 22 خرداد) در نشست با رییس محیط زیست نکا و همکاران به مناسبت هفته محیط زیست گفت: محیط زیست یک سرمایه ملی است که حفاظت و نگهداری از آن نیازمند مشارکت همه جانبه مردم است.

امام جمعه نکا افزود: همه ما در قبال محیط زیست مسئول هستیم و باید مسئولانه با این مواهب الهی و خدادادی برخورد کنیم.

 

وی با اشاره به آیات و روایات در مورد حفاظت از محیط زیست و زندگی، اظهار کرد: دین اسلام دین رحمت و مهربانی است و به همه موجودات مهربان است و بر حفظ و حراست از محیط طبیعی و محیط زیست هم تاکید فراوان دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: حفاظت از محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی گسترده در جامعه است و باید از خود و خانواده شروع کنیم.

«رضا قاسمی» هم در سخنانی افزود: پنجم ژوئن روز جهانی محیط زیست با شعار زمان برای طبیعت در سال ۲۰۲۰، روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم نسبت به محیط زیست انتخاب شده و در تقویم ملی ایران نیز ۱۶ تا ۲۲ خردادماه به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شد و شعار ملی امسال با عنوان جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران است.

 

رئیس اداره حفاظت و محیط زیست شهرستان نکا اظهار کرد: برخورد با متخلفان در حوزه محیط زیست با قوت در دست انجام است و اجرای طرح‌های این اداره در حفظ  سرمایه‌های موجود طبیعی به عنوان یک وظیفه است که تداوم آن در گرو همکاری آحاد مردم جامعه است.

کد خبر 937863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha