آموزش و پرورش به دلیل عملکرد جناحی مصادره شده است

محمد بیگی گفت: متأسفانه در حوزه اساتید دانشگاه فرهنگیان در طول چند سال گذشته به دلیل سیاست زدگی و عملکرد جناحی، آموزش و پرورش ما مصادره شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در جلسه شورای آموزش و پرورش قزوین که امروز (پنجشنبه ۲۳ خرداد) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما در قرآن کریم آیات متعددی در حوزه مواسات، قرض الحسنه، زکات، خیریه و انفاق داریم که همه اینها شکلی از مشارکت های مردمی است که هم در فرهنگ غنی ایرانی و هم در فرهنگ اسلامی، مشاهده می شود و این امر نشان دهنده فرهنگ عمیقی ماست.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما هرچه بتوانیم از این فرهنگ عمیق استقاده کنیم، می توانیم بیشتر تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کنیم.

 

وی در ادامه عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان روزی ۱۶ رشته داشت و امروز چهار تا هفت رشته بیشتر ندارد و روزی واحد خواهران آن مستقل بود ولی الان باید ساختمان خالی برای آن بیابیم و متأسفانه دورنگری و آینده نگری صورت نگرفته و متأسفانه در حوزه اساتید دانشگاه فرهنگیان هم در طول چند سال گذشته به دلیل سیاست زدگی و عملکرد جناحی، آموزش و پرورش ما مصادره شده است.

 

محمدبیگی تصریح کرد: الان ما اگر بخواهیم آموزش و پرورش را درست کنیم آجر به آجر از روی آن برداشته شده است و معلمان و مدیران خوب جابه جا شدند و انسان های خوبی که می توانند دکترپرور و مدیر پرور باشند کنار گذاشته شدند و انتظار است نیروی انسانی آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان تأمین شود.

 

وی اضافه کرد: ما برای ایجاد یک شغل از ۵ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان نیاز داریم در حالی که دانشگاه فرهنگیان ما تا ۳ هزار نفر می تواند نیروی آموزش و پرورش بگیرد و ایجاد شغل کند بدون اینکه هزینه ای شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پس لازم است در این حوزه یاری شود و ساختمان های خوبی به آموزش و پرورش اختصاص داده شود تا بتوان در سال تحصیلی جدید، دانشجوی بیشتری در دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم.

 

وی توضیح داد: نکته دیگر تحصیل دانشجوهای بومی در استان قزوین است که ما نیاز به تحصیل بیشتر دانشجویان بومی داریم و ما به شایسته سالاری آموزش و پرورش و شایسته سالاری در حوزه به کارگیری اساتید دانشگاه فرهنگیان نیاز داریم.

 

محمدبیگی گفت: آموزش و پرورش فضای فراجناحی است و نه جناح راست و نه جناح چپ حق ندارند در آموزش و پرورش کار سیاسی صرف کنند و بخواهند دم از بی دینی و لاییک بودن بزنند.  

 

وی تأکید کرد: گزارش های متعددی از آموزش و پرورش به ما رسیده از عدم شایسته سالاری، فامیل بازی ها و سیاسی سالاری ها که خواهشمندیم بر اساس شاخص های مدیریتی و شاخص های آموزشی مدیران انتخاب شود و ما هم در این حوزه کمک می کنیم.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه حوزه رضایت مردم و خانواده ها از آموزش و پرورش پایین آمده است و برخی از والدین می ترسند که فرزندان خود را به مدارس بسپارند زیرا مشاهده می کنند عفاف و حجاب خیلی جایی در مدارس ندارد، میزان برگزاری نماز جماعت در مدارس و پرداختن به آموزش های عبادی و سیاسی کم است.

 

وی خاطر نشان کرد: انتظار از شورای آموزش و پرورش، استفاده از نیروهای توانمند و رفع چالش های پیش رو است و هرجا نیاز باشد با وزیر صحبت می کنیم و هرجا لازم باشد کمک می کنیم.

 

محمدبیگی اعلام کرد: استفاده از گروه های جهادی را پیشنهاد می کنم و قزوین ۴۰۰ گروه جهادی دارد و  از این ظرفیت در ساخت مدارس و محرومیت زدایی می شود استفاده کرد و همچنین از معلمان جهادی برای عرصه های مدیریتی استفاده شود.

 

وی یادآور شد: در خصوص مدارس دارای بخاری، وقتی می توان مدارس را به پکیج و شوفاژ مجهز کرد که گازرسانی صورت گیرد و ما ۲۱ روستا در الموت و ۱۶ روستا در طارم داریم که نیاز است به آنها گازرسانی شود.

 

کد خبر 937929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha