اتحادیه تولید کنندگان صنایع دستی رفسنجان راه اندازی می شود

فرماندار رفسنجان گفت: اتحادیه تولید کنندگان صنایع دستی رفسنجان جهت گردآوری فعالان عرصه صنایع دستی در قالب یک تشکل راه اندازی می شود تا ضمن رونق بخشی به این رسته شغلی مشکلات فعالان صنایع دستی نیز مرتفع شود.

مجید فصیحی هرندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان بیان کرد: صنایع دستی دنیای پر نقش و نگاری است که در این دنیا آثار هنرمندی عاشقانه خلق می شود؛ ارزش این آثار در گذر زمان غیر قابل توصیف است.

 

 

فرماندار رفسنجان افزود: قیمتی اعتباری و ریالی به آثار صنایع دستی و هنری می گذارند در حالی که  قیمت اصلی این آثار به وقت گذاری ها، رنج و فعالیت هایی است که منجر به خلق اثر می شود که قابل قیمت گذرای نیست ذره ذره عشق در این آثار مشاهده می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه امروزه نگاه خاص و هنرمندانه به آن آثار می شود؛ تصریح کرد: در دوران قدیم از ظروف مسی استفاده می شد امّا ساده بودند امروزه این ظروف مسی نقش و نگار دارند و آرامش خاصی به انسان انتقال می دهند؛ به کنده کاری ها و نقوشی که اثر بکر خلق می کند باید توجه ویژه داد.

 

 

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: در راستای رونق بخشی به صنایع دستی باید صنایع دستی را کاربردی تر کنیم تا مردم بتوانند از آن ها استفاده کنند؛ اخیراً صنایع دستی تولید می شود که تلفیقی از مس و پته است و جایگاه خوبی در خانواده ها پیدا کرده است.

 

 

وی ادامه داد: باید گام اساسی برای صنعتگران صنایع دستی برداریم بیش از 3 هزار نفر رسمی و غیر رسمی در رفسنجان در حوزه صنایع دستی ( قالی بافی، پته دوزی، سرمه دوزی، قلم کاری روی ظروف مسی و نقره ای، میناکاری، عروسک سازی و ... ) مشغول به فعالیت هستند.

 

 

فصیحی هرندی گفت: افرادی علاقمند به این کار هستند اساتیدی هم وجود دارد که به علاقمندان رفسنجان آموزش های لازم را ارائه دهد، اتحادیه تولید کنندگان صنایع دستی رفسنجان راه اندازی می شود که مجموعه همه صنایع دستی با هم باشند و رقابت سالم داشته باشند.

 

 

وی افزود: باید برای این قشر زمینه ای فراهم کرد تا محصولات خود را در نمایشگاه های تخصصی، نمایشگاه های داخلی و خارجی، به عرضه بگذارند و به فروش برسانند ما هم حمایت و تسهیلات مادی و معنوی را ارائه می دهیم.

 

 

فرماندار رفسنجان گفت: تا کنون بیش از 1.5 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به متقاضیان تولید کنندگان صنایع دستی رفسنجان اعطا شده و 3 میلیارد تومان دیگر هم قرار است به این قشر به صورت تسهیلات کم بهره اعطا شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: معرفی صنایع دستی به مردم می تواند به رونق بازار کمک کند؛ کسانی که علاقه به خلق آثار دستی دارند باید حمایت شوند و دغدغه های آن ها شامل نداشتن بازارچه، مشکلات فروش محصولات، مشکلات بیمه ای و ... رفع شود.

کد خبر 937944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha