۱۲ ایستگاه دیجیتال در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

طی مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور ۱۲ ایستگاه دیجیتال برای بهره مندی ۱۸ روستا به نمایندگی در روستای سرند بشرویه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان به بشرویه، «علیرضا آینه دار» عصر امروز (22 خرداد) در آیین افتتاح این ایستگاه ها، اظهار کرد:استان خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع وسعت، پهناور ترین و کم تراکم ترین استان‌های کشور است لذا این استان، در برخی شاخص ها از محرومیت دوچندانی برخوردار است.

 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی افزود: پوشش ديجيتال شبکه هاي تلویزیونی فرصت مناسبی براي رفع محرومیت ها از طریق معرفی ظرفیت هاي فرهنگی و تاریخی مناطق روستایی استان است.

 

وی گفت: تقویت و راه اندازي فرستنده هاي دیجیتال در روستاها به عنوان یکی از اساسی ترین نیازهاي جامعه روستایی امروز و در نتیجه از مهمترین اولویت هاي استان در راستای کمک به توسعه و پیشرفت استان است که در همین راستا در آذرماه سال گذشته تفاهم نامه اي فی مابین استانداري خراسان جنوبی و سازمان صدا و سیما با حضور معاون توسعه و فناوري رسانه ملی به منظورتأمین اعتبار زیرساخت هاي موردنیاز ایستگاه هاي دیجیتال و تخصیص تجهیزات فرستنده منعقد شد.

 

وی با بیان اینکه تا قبل از انعقاد تفاهم نامه مزبور ضریب نفوذ مراکز دیجیتال در استان کمتر از 90 درصد بوده است، گفت: با انعقاد تفاهمنامه مزبور در سال گذشته اجراي 83 ایستگاه دیجیتال در مناطق روستایی در دستورکار مسئولین استان قرار گرفت.

 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتداي سال جاري تاکنون تعداد 39 ایستگاه دیجیتال روستایی به بهره برداري رسیده  است.

 

آینه دار آدمه داد: هم اکنون عملیات اجرایی تعداد 44 ایستگاه دیجیتال روستایی دیگر با همکاري و مشارکت صدا و سیما و نهادهاي انقلابی و جلب مشارکت اهالی و دهیاري ها در دست اجرا است که با اجراي کامل ایستگاه هاي مزبور تاشهریور ماه سال جاري ضریب بهره مندي مردم از پوشش شبکه هاي دیجیتال در سطح استان به میانگین کشوري ارتقاء می یابد.

 

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۲ ایستگاه دیجیتال برای بهره مندی ۱۸ روستا با اعتبار شش میلیارد و 700 میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

 

کد خبر 938030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha