بیش از ۲۷ هزار کارگاه در فارس تعدیل نیرو کردند

مختاری گفت: ۷۶۸ هزار بیمه شده در سطح استان داریم و شمار کارگران بیمه شده ۵۲۶ هزار و ۶۶۵ نفر، کارگاه آسیب دیده ۱۰۷ هزار و ۷۴۴ باب، کارگاه هایی که تعدیل نیرو کرده‌اند ۲۷ هزار و ۲۷۱ کارگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهراب مختاری»، امروز (پنجشنبه ۲۲ خرداد) در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به وضعیت اشتغال در فارس گفت: ۷۶۸ هزار بیمه شده در سطح استان داریم و شمار کارگران بیمه شده ۵۲۶ هزار و ۶۶۵ نفر، کارگاه آسیب دیده ۱۰۷ هزار و ۷۴۴ باب، کارگاه هایی که تعدیل نیرو کرده‌اند ۲۷ هزار و ۲۷۱ کارگاه و کارگاه هایی که با وجود مشکل تعدیل نیرو نداشته‌اند هشت هزار و 473 مورد است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: با اصلاح اجرای احکام مدنی در خصوص مطالبات کارگران بسیاری از مشکلات کارگاه های بزرگ حل خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر فارس با حدود پنج هزار و 800 تعاونی مقام اول کشور در تشکیل تعاونی را به خود اختصاص داده است و لازم است تا با انعطاف پذیر کردن قوانین باید از تولید و اشتغال فارس حمایت کرد.


مختاری تاکید کرد: کنتورهای جرایم برای تولید کنندگان صنعتی باید خاموش شود که حمایت قضایی مهمی در این حوزه به شمار می رود.

 

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال، وظیفه همگانی است که البته وضعیت اشتغال در فارس نسبت به سایر استان ها بهتر است اما نیاز به حمایت و تقویت دارد زیرا در میان بدترین وضعیت ها، بهتر است.

 

مختاری ادامه داد: تلاش جمع حاضر، استاندار فارس، فرمانداران، بخش خصوصی، اتاق بازرگانی اتاق اصناف و ... در قرار گرفتن این وضعیت در شرایط بهتری نسبت به سایر استان ها نقش موثری داشته است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با تاکید بر نقش ایجاد تسهیلات در اشتغال زایی گفت: ایجاد تسهیلات یکی از روش های ایجاد اشتغال است و توزیع مناسب ثروت، رفع انحصارات در صدور مجوزها و ... باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی گفت: فارس در حوزه ارائه تسهیلات روستایی مقام سوم کشور و در فضای کسب و کار، مقام نهم کشور را به خود اختصاص داده است.

 


 

کد خبر 938035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha