مساجد می توانند در مدیریت خردمندانه به اقتصاد کمک کنند/  آمریکا را برای مذاکره قابل اعتماد نمی دانیم

مساجد می توانند در مدیریت خردمندانه به اقتصاد کمک کنند، آمریکا را برای مذاکره قابل اعتماد نمی دانیم، تمدید وضعیت اضطراری در ارمنستان و ادامه پیگیری‌ها برای رفع مشکلات هموطنان برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مساجد می توانند در مدیریت خردمندانه به اقتصاد کمک کنند،  آمریکا را برای مذاکره قابل اعتماد نمی دانیم،  تمدید وضعیت اضطراری در ارمنستان و ادامه پیگیری‌ها برای رفع مشکلات هموطنان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۴ خرداد ماه است.

ارعاب کارکنان لاهه نشانگر روحیه ضدحقوق بشری تیم کاخ سفید است

«محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به اقدام اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا درباره اعمال برخی تحریم ها در خصوص کارکنان دیوان کیفری بین المللی لاهه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

«‏آقای ترامپ!

ارعاب قضات و کارکنان دیوان بین‌المللی لاهه با توسل به شیوه غیراخلاقی تحریم، نشانگر روحیه ضد عدالت و ضد حقوق بشری تیم کاخ سفید است.

 ناکارآمدی این تحریم‌ها سالهاست که با پایمردی ملت ایران به اثبات رسیده است.»

بر اساس این گزارش،‌ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در فرمانی اجرایی مجوز تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های مسافرتی علیه کارکنان دیوان کیفری بین المللی، لاهه، را که در تحقیقات درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان نقش داشته‌اند، صادر کرد.

مقاماتی از دیوان لاهه که درگیر تحقیقات در خصوص جنایات جنگی سربازان و مقامات اطلاعاتی آمریکا در افغانستان بوده اند، مشمول فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا برای وضع تحریم می‌شوند؛ آمریکا نسبت به انجام چنین تحقیقاتی از سوی دیوان لاهه بدون درخواست مجوز از واشنگتن معترض است.

 

دبیرخانه سازمان ملل فاقد ظرفیت، تخصص و دانش انجام دادن تحقیقات است

«مجید تخت روانچی»، نماینده دائمی کشورمان در سازمان ملل در واکنش به ادعاهای مطرح شده در گزارش دبیرخانه سازمان ملل علیه ایران، در صفحه توییترش نوشت: «ایران تمام اتهامات را در گزارش دبیرخانه سازمان ملل رد می‌کند:

-«منشا ایرانی» تسلیحات یک وهم است.

دبیرخانه سازمان ملل فاقد ظرفیت، تخصص و دانش انجام دادن تحقیقات است.

-به نظر می‌رسد که آمریکا با تاریخچه خصومت با ایران در صندلی راننده نشسته است تا «ارزیابی‌های» سازمان ملل را شکل دهد.

 

مساجد می توانند در مدیریت خردمندانه به اقتصاد کمک کنند

حجت الاسلام «حسین میرزایی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش مساجد در مردمی کردن اقتصاد گفت: این نقش در حوزه های تولید، توزیع، مصرف و مدیریت است. در حوزه تولید باید تولید انبوه و با کیفیت باشد. در حوزه توزیع نیز باید توزیع عادلانه و در حوزه مصرف نیز باید به اندازه و غیر مصرفانه باشد و مدیریت باید خردمندانه باشد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مساجد می توانند در مدیریت خردمندانه به اقتصاد کمک کنند و مدیریت خردمندانه به فکر، فرهنگ و نوع نگاه مردم بر می گردد. در حوزه مصرف هم مساجد می توانند کمک کنند که مردم از برخورد مصرفانه در اقتصاد دوری کنند.

 

وی اظهار داشت: مساجد در حوزه توزیع می توانند کمک کنند که مردم عدالت محوری را در حوزه اقتصادی به کار ببندند و در حوزه کیفیت تولید هم در جهت فرهنگ سازی برای کیفیت برتر به مدیران و کسانی که در بخش های اقتصادی کار می کنند، کمک کنند.

 

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه تاکنون نتوانسته ایم از ظرفیت مساجد برای حمایت از بخش های اقتصادی به خوبی استفاده کنیم، گفت: متاسفانه ما کارکردهای مساجد را در هندسه نظام اجتماعی موجود فراموش کرده ایم. مساجد در نظام اسلامی علاوه بر کارکرد دینی و مذهبی کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارند اما متاسفانه ما نتوانسته ایم از این ظرفیت های مساجد به خوبی استفاده کنیم.

 

آمریکا را برای مذاکره قابل اعتماد نمی دانیم

«ولی اسماعیلی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با احتمال مذاکره ایران با آمریکا گفت: بر اساس دیپلماسی خارجی که عرف بین الملل است، تبادل زندانیان امری عادی و ارتباطی به بحث مذاکره دو کشور ندارد. اینکه رییس جمهور آمریکا تبادل زندانیان را راهی برای مذاکره با ایران می داند، فکر بیهوده ای است.

 

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رفتارهایی که آمریکایی ها با ما دارند، رفتارهایی نیست که ما بخواهیم به فکر مذاکره با آنها باشیم. از یک طرف نفتکش های ما را تحریم می کنند، قصد بردن تحریم تسلیحاتی ما به شورای امنیت را دارند و از طرف دیگر دم از مذاکره با ما می زنند. آنها باید بدانند با این رفتارها ما هرگز آمریکا را قابل اعتماد برای مذاکره نمی دانیم.

 

وی با بیان اینکه رفتارهای دولتمردان آمریکایی غیر قابل اعتماد است، گفت: اینکه ما بخواهیم با این کشور مذاکره کنیم، عاقلانه و منطقی نیست البته در حال حاضر مشکلات داخلی زیادی در داخل خود آمریکا وجود دارد که آنها برای سرکوب گذاشتن بر آنها مجبورند دم از مذاکره با ایران بزنند.

 

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ترامپ برای اینکه جو داخلی آمریکا را با خود برای انتخابات همراه کند، ادعا می کند که می خواهد با ایران وارد مذاکره شود. مردم آمریکا بدانند که تا زمانی که این رفتارهای غیر منطقی و غیر قابل اعتماد از دولتمردان آمریکایی سر می زند، ما با آنها هیچ گونه مذاکره ای نخواهیم داشت. آنها باید به قول مقام معظم رهبری آدم شوند تا بعد ما فکر کنیم که آیا می خواهیم با آنها مذاکره کنیم یا نه.

 

تمدید وضعیت اضطراری در ارمنستان و ادامه پیگیری‌ها برای رفع مشکلات هموطنان

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان اعلام کرد که دولت جمهوری ارمنستان به لحاظ وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور، وضعیت اضطراری در این کشور را تا تاریخ 13 جولای 2020 برابر با 23 تیرماه 1399 تمدید کرده و شاخص‌هایی از قبیل وجود واکسن موثر، فراهم شدن درمان موثر و یا کنترل روند شیوع ویروس در ارمنستان را به عنوان معیار لغو وضعیت اضطراری در نظر دارد.

در ادامه اطلاعیه این سفارت آمده است: با عنایت به ادامه وضعیت اضطراری، علی‌رغم اعلام پایان تعلیق رژیم لغو روادید برای اتباع ایرانی از سوی وزارت امور خارجه ارمنستان، محدودیت در ورود اتباع خارجی به ارمنستان همچنان ادامه خواهد یافت. سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان از طریق رایزنی‌های پیوسته با مقامات دولت ارمنستان که آخرین مورد آن دیدار جناب آقای ظهوری با معاون وزیر امور خارجه ارمنستان در روز جمعه 23 خرداد بوده است، همچنان به پیگیری مسائلی مانند کاهش و رفع موانع تجارت بین دو کشور، رفع مشکلات هموطنان ناشی از وضعیت اضطراری و اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت ارمنستان برای اشخاص و گروه‌های دارای شرایط خاص ادامه می‌دهد./

 

 

 

کد خبر 938040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha