سفر معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور به جنوب کرمان 

امروز ۲۳ خرداد معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور به اتفاق مدیر کل حراست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور به جنوب کرمان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، امروز ۲۳ خرداد معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور به اتفاق مدیر کل حراست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور به جنوب کرمان سفر کرد و در این سفر از ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بازدید کرده و با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان دیدار و گفت و گو کرد.

 

«مجید خوبی زاده» در این دیدار با اشاره به فعالیت ها و عملکرد ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، گفت: جنوب کرمان متشکل از هفت شهرستان جنوبی و ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان مستقل از شمال استان است و قریب ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: بیش از ۹۵ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد این منطقه، روستایی هستند.

وی اظهار کرد: سال گذشته علی رغم وجود مشکلاتی در بحث زیرساخت های مخابرات و عدم دسترسی آسان به اینترنت اما کانون های مساجد موفق شدند قریب ۳۰ هزار نفر از اعضای خود را ثبت سامانه بچه های مسجد کنند.

خوبی زاده ابراز کرد: همچنین با وجود کمبود امکانات و محدودیت منابع مالی اما ۲ کانون فرهنگی هنری جنوب کرمان با کسب امتیاز بالا در اولین رویداد ملی فهما، به عنوان کانون شایسته تقدیر معرفی شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات ما داشتن کتابخانه‌ فاطمه ها به عنوان کوچکترین کتابخانه دنیا است که در شهرستان کهنوج قرار دارد، کتابخانه و کانون فاطمه ها هر ساله طرح ها و ایده های بسیاری در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب  اجرا می کند و در این خصوص فعالیت مستمر دارد.

وی عنوان کرد: از دیگر فعالیت های این ستاد، اجرای طرح مسجد دوستدار خانواده در راستای مسجد تراز اسلامی است  و به همین منظور فعالیت مسجد دوستدار خانواده قریب ۲ سال قبل به صورت آزمایشی در مسجد فاطمه زهرا (س ) جیرفت با رویکرد فعالیت در حوزه خانواده آغاز شد.

خوبی زاده اضافه کرد: خوشبختانه اجرای طرح مسجد دوستدار خانواده، موفقیت آمیز بود بنابراین سال گذشته این طرح در ۶ مسجد دیگر نیز شروع شد، به منظور آشنایی اقشار مختلف جامعه با فعالیت ها و کارکردهای مسجد دوستدار خانواده موشن گرافی آن آماده شده و ان شاءالله به زودی از آن رونمایی می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بیان کرد: یکی از ظرفیت های خوب ما در حوزه قرآن و عترت است که به همین منظور ۳۰ خانه نور در سطح جنوب کرمان راه اندازی شده و اکنون فعالیت دارند و ان شاءالله به زودی با استفاده از ظرفیت خیرین ۳۰ خانه نور دیگر نیز در جنوب کرمان  تاسیس می کنیم.

وی اظهار کرد: طرح نغمه های مسجدی از طرح های موفقی است که سال گذشته با حمایت ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و به همت کانون فرهنگی هنری مصباح اجرا شد، با اجرای این طرح و دعوت از مربیان برجسته توانستیم گروه های سرود خوبی را تربیت کنیم.

خوبی زاده خاطرنشان کرد: اکنون گروه های سرودی داریم که تاکنون موفق به کسب رتبه های برتر در سطح کشور شده و در دهه کرامت با دعوت آستان قدس رضوی، توفیق اجرا در صحن های رضوی داشتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: به دنبال شیوع کرونا در لبیک به طرح ملی راهکار بخشی از فعالیت های کانون های مساجد حول اجرای برنامه های مجازی است و بخش دیگر نیز در راستای تولید ماسک، ضدعفونی اماکن عمومی و همچنین جلب کمک های مومنانه و خدمت رسانی به نیازمندان می باشد.

وی یادآور شد: سیل سال جاری در رودبار جنوب، موجی از همراهی و همدلی کانون های مساجد جنوب کرمان برای کمک به سیل زدگان را ایجاد کرد و بچه های مسجدی با اقدامات جهادی در واقع ظرفیت ها و توانمندی های خود را در عرصه های خدمت رسانی به محرومین به همگان به ویژه مسئولین شهرستانی و استانی نشان دادند.

خوبی زاده در خاتمه عنوان کرد: هم اکنون در حال برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت کانون ها هستیم تا ان شاءالله بتوانیم با توجه به شیوع کرونا ایده ها و طرح هایی قابل اجرا در فضای مجازی ارائه کنیم.

 شایان ذکر است؛ معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و مدیر کل حراست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور به اتفاق مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان از مزرعه ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در قلعه گنج بازدید کردند.

کد خبر 938109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha