عزم ملی مهم‌ترین مولفه در تحقق شعار جهش تولید

حجت‌الاسلام حسن‌زاده مهم‌ترین مولفه تحقق شعار سال را عزم ملی و تلاش همه‌جانبه قوای سه‌گانه و مردم دانست و گفت: اقدامی که قوای سه‌گانه می‌توانند در تحقق شعار سال انجام دهند برداشت موانع قانونی سرمایه‌گذاری است.

وی«حجت‌الاسلام ابوالحسن حسن‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در چند سال اخیر شعار سال را رویکرد اقتصادمحور نامگذاری می‌کنند اظهار داشت: ایشان شاهرگ حیاتی خروج کشور از بحران‌ها را به خوبی تشخیص داده‌‌اند.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه اقتصاد و فرهنگ از اهمیت بالایی در اسلام برخوردار است افزود: با نگاهی به اوضاع سیاسی و بین‌المللی کشور متوجه می‌شویم که هجوم اصلی دشمنان به ایران از منظر اقتصادی بوده از این رو عمل کردن به توصیه‌های رهبری می‌توانند قدرت بیشتری در مقابله با تحریم ایجاد کند.

 

وی توسعه اشتغال را در گرو توسعه اقتصاد دانست و اضافه کرد: زمانی که بتوانیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم، برون‌رفت از  سایر مشکلات به سادگی انجام می‌شود و به تبع آن اشتغال افزایش و نرخ تورم کاهش پیدا کرده و علاوه بر آن کاهش تورم به کاهش حباب قیمت‌ها نیز کمک می‌کند.

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده مهم‌ترین مولفه تحقق شعار سال را عزم ملی و تلاش همه‌جانبه قوای سه‌گانه و مردم بیان کرد و ادامه داد: مهم‌ترین اقدامی که قوای سه‌گانه می‌توانند در تحقق شعار سال انجام دهند برداشت موانع قانونی سرمایه‌گذاری است که در خوزستان موانع قانونی بسیاری در این زمینه وجود دارد.

 

وی خواستار عمل به طرح اقتصادی پنجره واحد شد و تصریح کرد: نسبت به رفع این موانع باید نظارت جدی صورت گیرد این موانع سبب کاهش سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه دادن تسهیلات به سرمایه‌گذاران باعث ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری می‌شود عنوان کرد: یکی از مشکلات امروز ما عدم دادن مالیات توسط مردم است، در صورتی که با سرمایه‌گذاری منطقی و ایجاد اشتغال زمینه تولید فراهم شود قطعا میزان درآمد مردم افزایش و به تبع آن میزان پرداخت مالیات نیز منظم و مستمر خواهد شد.

 

وی ابراز کرد: در بخش‌های مختلف باید به فرآوری محصولات روی آورد تا به یک حالت تولید تبدیل شود، می‌توانیم با فرآوری نفت، گازوئیل، بنزین و ... تولید کرد که همین موضوع سبب ایجاد اشتغال و تحقق شعار سال خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده بیان کرد: اگر به صنعتگر به چشم افراد شایسته نگاه کنیم قطعا می‌توانیم با وجود تحریم‌ها موفقیت‌های چشمگیری را به‌دست آوریم، اما اگر موانع را افزایش دهیم سرمایه‌ها به دلایل مختلف در خارج از کشور توزیع می‌شوند؛ فرهنگسازی برای این مهم بر عهده رسانه‌ها و حوزه‌های علمیه است.

 

وی خواستار تبدیل شعار سال به یک گفتمان عمومی شد و خاطر نشان کرد: ما متاسفانه در رشد جمعیتی رشد منفی داریم، در صورتی که اشتغال نباشد به تبع آن ازدواجی صورت نمی‌گیرد و در پی آن فرزندآوری انجام نمی‌شود، بنابراین مهم‌ترین راه‌حل مشکلات ایجاد اشتغال است.

 

کد خبر 938197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha