مساجد فضایی برای رشد معنوی آحاد جامعه هستند

حجت‌الاسلام فاطمی با بیان اینکه مساجد به‌عنوان کارخانه انسان‌سازی، فضایی برای رشد معنوی آحاد جامعه هستند گفت: وجود مساجد سبب شده انسان‌ها نسبت به مسائل و موضوعات مختلفی مانند حوادث و کمک‌رسانی‌ها بیشتر احساس تکلیف کنند.

«حجت‌الاسلام محسن فاطمی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به جایگاه ویژه مساجد در روایات، آیات قرآن کریم و احادیث بزرگان دین اسلام اظهار کرد: مساجد به‌عنوان کارخانه انسان‌سازی، فضایی برای رشد معنوی آحاد جامعه هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری یاسین مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک به دیدگاه و احادیث پیامبر اکرم (ص) در رابطه با مساجد اشاره کرد و افزود: اهالی مسجد، اهل نجات بوده و هیچ‌گاه سنگر مساجد را خالی نمی‌کنند.

 

وی تصریح کرد: نوجوانان، جوانان و بزرگسالان باید ارتباط خود را با مساجد تقویت کنند و نباید نسبت به حضور و نماز خواندن در مسجد بی‌تفاوت باشند.

 

حجت‌الاسلام فاطمی به ارائه اقدامات کانون یاسین اندیمشک در پی شیوع ویروس کرونا پرداخت و اذعان داشت: گسترش این ویروس مساجد و بسیاری از فعالیت‌ها را به تعطیلی کشاند، اما ما ارتباط خود را با اعضا همچنان ادامه داده و در فضای مجازی اقدام به برگزاری کلاس‌های احکام، قرآن و آئین‌دوستی کردیم.

 

وی اضافه کرد: با توجه به آسیب‌دیدن برخی اقشار از ویروس کرونا، کانون یاسین در کنار سایر مجموعه‌های مسجد سیدالشهدا (ع) از جمله پایگاه مقاومت بسیج، هیئت امنا و بسیج خواهران، پیرامون بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری رزمایش کمک مومنانه، طی ۲ مرحله در ابتدا و نیمه ماه رمضان با همکاری خیرین و عموم مردم حدود ۱۰۰ بسته معیشتی شامل برنج، روغن، رب‌گوجه، قند، چای، مرغ، عدس، لوبیا، ماکارونی و تخم‌مرغ با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیون تومان جمع‌آوری و میان نیازمندان توزیع شد.

 

مدیر کانون یاسین اندیمشک از راه‌اندازی صفحه اینستاگرامی با همکاری جوانان مسجد خبر داد و عنوان کرد: مراسمات شهادت و ولادت با سخنرانی و مداحی کوتاه و مختصر در این صفحه به‌صورت زنده برگزار شدند و در اختیار شهروندان قرار گرفت تا استفاده لازم را ببرند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات خیرخواهانه و خدمت‌رسانی‌ها در صحنه‌های مختلف در مرحله اول از دل مساجد بیرون می‌آیند ابراز کرد: مسجد یک پایگاه فرهنگی، عبادی، سیاسی و اقتصادی است و ما باید طبق این جایگاه تلاش و کوشش کنیم تا مسجد را در نگاه مردم خوب جلوه دهیم.

 

حجت‌الاسلام فاطمی در پایان یاد آور شد: وجود مساجد سبب شده انسان‌ها نسبت به مسائل و موضوعات مختلفی مانند حوادث و کمک‌رسانی‌ها بیشتر احساس تکلیف کنند و علاوه بر کمک به همنوع خود در کنار عبادت شخصی، عبادت اجتماعی نیز داشته باشند.

 

کد خبر 938226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha