گرایش کودکان کار پس از توانمند سازی به سمت بزهکاری احتمالی کاهش می یابد

حاتمی گفت: گرایش کودکان کار پس از توانمند سازی به سمت آسیب ها و بزهکاری های احتمالی کاهش پیدا می کند و به طور حتم چهره شهر نیز اصلاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی حاتمی» امروز(۲۴ خرداد) در آیین افتتاحیه اولین کتابخانه ویژه کودکان کار اظهار کرد: به آسیب اجتماعی کار کودکان از دو جنبه می توان نگاه و در جهت رفع آن اقدام کرد؛ اولین رویکرد در این زمینه اصلاح چهره شهر چه از نظر کودکان کار و چه از نظر سایر آسیب ها با رویکرد جمعی و اصلاح فیزیکی است اما واقعیت این است که این کار چاره ساز نیست زیرا پس از جمع آوری، این کودکان به مراکز بهزیستی تحویل داده می شوند و عملاً اتفاق خاصی برای آنان رخ نمی دهد.

 

مدیر کل حوزه شهردار و امور هماهنگی مناطق شهرداری مشهد افزود: بنابراین رویکرد پایه ای تر، حرکت در جهت توانمند سازی کودکان کار و سایر آسیب های اجتماعی است؛ زیرا پس از توانمند سازی، گرایش آنان به سمت آسیب ها و بزهکاری های احتمالی کاهش پیدا می کند و طبیعتاً چهره شهر نیز اصلاح می شود.

 

وی بیان کرد: افتتاح این کتابخانه تلاشی در جهت آموزش کودکانی است که به دلیل فقر اقتصادی و فقر خانوادگی ناچار به قرار گیری در این شرایط هستند و با آموزش می توان ضمن افزایش توان فرهنگی و علمی، آنان را از آسیب های اجتماعی دور کرد.

 

حاتمی خاطرنشان کرد: در این راستا شهرداری همکاری های گسترده ای با سازمان بهزیستی، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، دفتر زنان و امور خانواده استانداری، سازمان باز آفرینی شهری شهرداری مشهد و دفتر مشارکت مردمی شهرداری داشته است.

 

گفتنی است که این کتابخانه در مرکز روزانه حمایتی- آموزشی کودک و خانواده «همراز» با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و شهرداری مشهد افتتاح شده است و با بیش از هزار و ۵۰۰ جلد کتاب، بازی و سرگرمی در روز جهانی منع کار کودکان آغاز به کار خواهد کرد و بخش زیادی ازکتاب های این کتابخانه توسط شهرداری مشهد تامین شده است.

کد خبر 938346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha