اخذ پیوست زیست محیطی  برای طرح های توسعه استان الزامی است

نماینده مردم شهرستان های ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، مهران، سیروان و چرداول و هلیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: اخذ پیوست زیست محیطی برای طرح های توسعه استان الزامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شستان در ایلام، «سارا فلاحی» روز شنبه در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام به مناسبت هفته محیط زیست با تاکید بر اصل 50قانون اساسی در باره حفاظت از محیط زیست، اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و همه باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

 

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الان در دنیا گروه‌ها زیست محیطی جزو قوی ترین گروه ها هستند که بر سیاسیون فائق آمده‌اند و بسیاری از رفتارهای سیاسیون را تغییر می‌دهند و حتی جان خود را در این مسیر به خطر می‌اندازند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه محیط زیست یک چرخه متصل و به هم پیوسته است باید مسئولان در انجام طرح‌های عمرانی و زیربنایی پیوست‌های زیست محیطی را برای جلوگیری از تخریب طبیعت لحاظ کنند و دستگاه‌های نظارتی نیز به منظور رعایت دقیق این پیوست‌ها نظارت جدی داشته باشند.

 

فلاحی تصریح کرد: گرد و غبار یکی از مهم ترین معضلات زیستی محیطی در کشور و استان ایلام است که باید از طریق دیپلماسی محیط زیستی برای حل این مشکل اقدام کرد.

 

نماینده مردم ایلام، سیروان، چرداول، ایوان، ملکشاهی، هلیلان و مهران در مجلس شورای اسلامی گفت: استان ایلام و منطقه رویشی زاگرس ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری با پیوست اقتصادی را دارد که نباید در سایه سهل‌انگاری و بی‌مبالاتی‌ها و نبود قوانین جدی نظارتی و اجرایی تخریب شود.

 

فلاحی با بیان اینکه مسائل محیط زیستی مثل آلودگی صنایع بزرگ، آتش سوزی های جنگل و…مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: باید امکانات بیشتری برای مقابله آتش سوزی در استان های حوزه زاگرس مثل ایلام اختصاص داده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با شعار نمی‌توان محیط زیست را حفظ کرد، این کار به امکانات نیاز دارد، وقتی یکی از حساسیت‌های ما آتش سوزی در فصل گرما است، باید امکانات لازم را فراهم کرد و به سیستم‌های نرم افزاری و سخت‌افزاری مورد نیاز مجهز شد.

 

 

کد خبر 938473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha