موسیقی پاپ برای نخستین بار در ایران صاحب کرسی دانشگاهی شد

سوسن تقی پور از راه اندازی رشته آهنگسازی موسیقی پاپ برای نخستین بار در ایران در مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران خبر داد و گفت: این رشته از مهر ماه امسال دانشجو می پذیرد .

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، آیین تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران و موسسه فرهنگی و هنری «آوازی نو» بعد ظهر امروز شنبه ۲۴ خرداد با حضور سوسن تقی‌پور مدیر مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران  و سید حسن اردستانی مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی هنری «آوازی نو»  در این مرکز آموزشی  و برگزار شد.

 

در این نشست«سوسن تقی‌پور»، مدیر مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران گفت: فکر می کنم اجراهای مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران نشان می دهد که می شود حوزه دانش و بازار کار را با یکدیگر پیوند داد. یکی از شاخص های  آن این است که تبادل ارتباط صورت بگیرد ؛ ما در حوزه موسیقی کلاسیک و سنتی ایران این کار را در کنار اساتیدی چون فرهاد فخرالدینی و رامیز قلی اف انجام دادیم .

 

مدیر مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران با بیان اینکه  یکی از دغدغه های ما در این مرکز  شناسایی استعدادها و معرفی آنها به بازار کار است، اظهار کرد:  از مدت ها پیش در پی دغدغه اینکه  استعدادها باید شناسایی و به بازار کار و صنعت متصل شوند بودیم این مهم در دیگر حوزه های دانشی امکانپذیر بود اما در صنایع خلاقه به خصوص در حوزه موسیقی  پاپ این امکان وجود ندارد، بر همین اساس از مدت ها پیش در نشست هایی با جناب اردستانی مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی هنری «آوازی نو»  داشتیم تا در این زمینه به یک تفاهمی برسیم و امروز این امکان برایمان فراهم شد که این تفاهم نامه را به سرانجام برسانیم.

سوسن تقی‌پور همچنین گفت: موسیقی در دانشگاه هنر، دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد در رشته های نوازندگی ساز ایرانی، آهنگسازی و آواز ایرانی در مقطع کاردانی و کارشناسی تدریس می شود؛ در مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران  آواز ایرانی و آهنگسازی کلاسیک سالهاست کار می کند اما به تازگی در رشته آهنگسازی موسیقی  پاپ پذیرش دارد؛ این رشته تاکنون در هیچ دانشگاه ایران تدریس نشده است .

وی خاطر نشان کرد:  ما معتقدیم که بخش دانشگاهی باید بر روی ذائقه مخاطب و نیاز سنجی مخاطب کار کند؛ مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران  در پی شناسایی ذائقه مخاطبان بر خود واجب دانست که به کمک موسیقی پاپ بیاید و بر همین اساس تدریس رشته آهنگسازی موسیقی  پاپ  در مقطع کارشناسی از مهر ماه در این واحد دانشگاهی صورت می گیرد .

وی از پذیرش دانشجو در حوزه آواز ایرانی  در مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران  خبر داد و گفت: راه اندازی این رشته ها از روی دغدغه مندی و مسئولیت اجتماعی بود که باید حوزه  دانش موسیقی در کنار صنعت قرار بگیرد .

 

 

کد خبر 938554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha