انتظارات احزاب از خانه احزاب  محقق نشده است

محمدی نوری با بیان اینکه قوانین فعلی دست و پای احزاب را در توسعه سیاسی کشور بسته است گفت: با توجه به اینکه خانه احزاب برای حمایت از گروهها و احزاب سیاسی تشکیل داده شد انتظارات احزاب از خانه احزاب محقق نشده است.

«محمد جواد محمدی نوری» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد انتظارات احزاب و گروههای سیاسی از خانه احزاب گفت: رسالت تشکیل صنفی خانه احزاب حمایت حقوقی و سیاسی و حتی پشتیبانی از گروههای سیاسی  است ، خانه احزاب در حقیقت باید در خدمت به احزاب بطور کاربردی وارد عمل شود. آنچه در این سالها  از خانه احزاب مشاهده کردیم در برخی امور به جهت تلاش برای تعامل با نهادهای حاکمیتی و هم اندیشی با قوای سه گانه نمره نسبتا خوب گرفته اما در بحث حمایتهای حقوقی و قضایی از فعالان سیاسی نمره مردودی دریافت کرده است.

 

دبیرجبهه پیشرفت رفاه و عدالت در مورد ارزیابی از عملکرد خانه احزاب در ریاست دوره قبل افزود: حمایت یکساله دولت با حداقل کمک هزینه مالی به احزاب را ناکافی است اما پیگیری این موضوع  را در عین حال از نقاط قوت خانه احزاب در دوره قبل  می توان برشمرد.

 

بازرس سابق خانه احزاب به ظرفیت بالای خانه احزاب بویژه در ادوار مختلف بدلیل حضور بزرگان سیاسی و شخصیتهای اثرگذار در نظام در شورای مرکزی خانه احزاب اشاره کرد و گفت: متاسفانه علیرغم حضور شخصیتهای بزرگ سیاسی و اجرایی دولت و نظام در خانه احزاب از هیچ یک از این فرصتها به نفع احزاب استفاده نشده است.

 

محمدی نوری با تاکید بر اینکه  تا زمانیکه که قوانین فعلی دست و پای احزاب را ببندد، به آینده توسعه سیاسی کشور خوشبین نیست افزود: با توجه به اینکه خانه احزاب برای حمایت  از گروهها  و احزاب سیاسی تشکیل داده شد اما در تمام این سالها یک مورد جدی هم از سوی خانه احزاب در حمایت از تشکلهای عضو در محافل قضایی و سیاسی ندیدم.

 

بازرس سابق خانه احزاب جلسات شورای مرکزی را محفلی برای دید و بازدید اعضا و گاهی صدور بیانیه و نیز مصوبات بسیار کم اهمیت وصف کرد و در تشریح این کاستیها گفت : خانه احزاب هیچ برنامه جامع و هدفمندی تدوین نکرده و اساسا به زور دورر هم جمع میشوند.

 

وی گفت: در این رابطه  می توان پیشنهاد داد با کمک و همفکری همه احزاب در مجمع عمومی و همراهی مرکز پژوهشهای مجلس و دانشگاهیان  در غالب برنامه جامع ۵ ساله توسعه احزاب کشور به کمک خانه احزاب بیایند.

 

بازرس سابق خانه احزاب حضور برخی از افراد در شورای مرکزی را یک فرصت ایده آل برای تنظیم سند حمایتهای حقوقی از احزاب دانست و اظهار امیدواری کرد در دوره جدید خانه احزاب و با توجه به شرایط سیاسی حاکم بر جامعه و نزدیک بودن به آغاز فرآیند انتخابات آینده شوراها و ریاست جمهوری در محافل سیاسی شاهد شکوفایی و تحرک بیش از گذشته خانه احزاب در استانها باشیم.

 

محمدی نوری ابراز امیدواری کرد در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با رایزنی سران شورای مرکزی خانه احزاب دیدار احزاب و گروههای سیاسی با رهبر انقلاب فراهم شود./

کد خبر 938737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha