موردی از بیماری کرونا در هیچیک از پادگان های استان کرمان وجود ندارد

فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوبشرق ارتش جمهوری اسلامی گفت: با تست و پایشی که در همه پادگان ها در استان صورت گرفته، در سطح نیروهای مسلح خوشبختانه به هیچ عنوان شیوع و سرایت بیماری کرونا را با توجه به ورودی و خروجی روزانه در پادگان ها نداشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ امیر مهدی معمار باشی یکشنبه (25 خرداد) در شورای اداری استان کرمان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بازوان توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد امنیت پایدار و صیانت از حدود مرزهای پر افتخار کشور، در کنار سایر نیروهای مسلح توانسته ماموریت های خود را در راستای ارتقا توان دفاعی به خوبی به انجام برساند و کارنامه درخشان نیروهای مسلح و ارتش در دفاع مقدس و بعد از آن و در همه عرصه ها موید این نکته است.

 

 

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوبشرق ارتش جمهوری اسلامی افزود: یکی از افتخارات نیروهای مسلح ما کمک در بحران ها به مردم، سازمان ها، نهادها و دولت جمهوری اسلامی ایران است و در واقعه سیل استان گلستان، زلزله سرپل ذهاب و در سیل استان لرستان و همچنین خوزستان، این افتخار را برای ارتش به وجود آورد که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرمودند" ارتش جلوتر از ستاد بحران در استان گلستان وارد شد و ماموریت خود را به سرانجام رساند".

 

 

وی ادامه داد: در سال 98 و 99 هم این افتخار برای همکاران من و افتخار آفرینان عرصه ایجاد امنیت پایدار در استان کرمان موید این است که در جنوب سیستان که در حیطه مسئولیت ما است و نیز در منطقه ریگان و جنوب استان در جازموریان با توجه به سیلی که به وجود آمد، همکاری لازم را با استاتداری و معاونت عمرانی استانداری به انجام رساندند.

 

 

امیر معمار باشی در ادامه اظهار داشت: در بحث ویروس کرونا برابر ابلاغ تاریخی رهبری در 22 اسفند ماه به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بلافاصله همه نیروهای مسلح و ارتش با اجرای رزمایش «با ولایت تا شهادت» با ایجاد یک قرارگاه پدافند زیستی در مجموعه شهرها و یگان های تحت امر خود توانستند اقدامات بسیار خوبی به انجام برسانند.

 

 

 

وی افزود: با ایجاد 28 ایستگاه تست و پایش سلامت در استان کرمان و سیستان بلوچستان هم به صورت سیار و ثابت توانست بیش از 52 هزار و 200 نفر از همشهریان را مورد تست و غربالگری قرار دهد.

 

 

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوبشرق ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: ضدعفونی کردن سطوح و معابر شهرها در چندین نوبت، ایجاد نقاهتگاه 150 تخت خوابی برای بیماران کرونایی که هم اکنون این نقاهتگاه آماده خدمت رسانی است و همچنین بیمارستان امام حسین برای مراجعه و بستری بیماران و ... از دیگر اقدامات ارتش در راستای مقابله با این ویروس در استان کرمان بوده است.

 

 

 

وی اظهار داشت: ارتش و همه نیروهای مسلح در زیر یک پرچم واحد در نظام مقدس به عنوان سربازان خادم این مرز و بوم هستند که در راس سلسله مراتب فرماندهی نیروهای مسلح ما، فرماندهی کل قوا هستند و دستورشان لازم الاجرا است لذا ما سربازان ولایت به همه مردم خوب سراسر کشور و هم استانی های کرمانی این نوید را می دهیم ضمن ارتقا آمادگی رزمی و توان دفاعی بالا، آمادگی این را داریم که در همه عرصه ها بتوانیم وارد شده و به مردم کمک کنیم.

 

 

 

امیر معمار باشی گفت: به واسطه تست و پایشی که در همه پادگان ها در استان صورت گرفته است، در سطح نیروهای مسلح خوشبختانه به هیچ عنوان شیوع و سرایت بیماری کرونا را با توجه به ورودی و خروجی روزانه در پادگان ها نداشتیم و به دلیل دقت نظر و توجه وافری که صورت گرفت هیچ گونه بروز ویروس کرونا را در هیچ کدام از پادگان ها و سرایت این بیماری در نزد کارکنان گزارش نشد.

 

وی ادامه داد: امیدواریم این شعار «ارتش، فدای ملت» که همیشه ساری و جاری بوده، همواره با همت سربازان این دیار بزرگ و کشور باقی بماند و همه جزو سربازان واقعی امام زمان(عج) باشیم و این پرچم را به دست صاحب اصلی برسانیم.

 

کد خبر 938860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha