ضرورت مناسب‌سازی مبلمان شهری مناسب با وضعیت معلولان

توفیقی با بیان اینکه مناسب‌سازی مبلمان شهری مناسب با وضعیت معلولان از ضروریات است گفت: باید تلاش کرد که در سطح شهرستان مناسب‌سازی به نحو مطلوب صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرکزاری شبستان از صومه‌سرا، «داوود توفیقی» ظهر امروز(یکشنبه، ۲۵ خرداد) در جلسه مناسب‌سازی اماکن که در محل فرمانداری صومعه سرا برگزار شد اظهار کرد: در حد توان باید در راستای تسهیل در رفت‌وآمد معلولان تلاش کرد.

 

معاون عمرانی فرماندار صومعه‌سرا افزود: باید به قدری دسترسی به همه چیز را برای معلولان آسان کنیم که به این باور برسند «معلولیت محدودیت نیست» و برای مسئولان هم مهم هستند.

 

وی با اشاره به اینکه باید بستر را برای حضور معلولان در جامعه فراهم کنیم گفت: مناسب‌سازی مبلمان شهری مناسب با وضعیت معلولان از ضروریات است.

 

توفیقی با اشاره به اینکه مناسب‌سازی تنها مربوط به معلولان نیست بلکه شامل کودکان، زنان باردار و سالمندان نیز می‌شود تصریح کرد: باید تلاش کرد که در سطح شهرستان مناسب‌سازی به نحو مطلوب صورت گیرد.

 

* تمامی مغازه‌ها و پیاده روها باید مناسب‌سازی شوند

در ادامه «بهرام زادامیری» با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت وزیران، اداره مسکن و شهرسازی باید برای تردد راحت معلولان در سطح شهر همکاری‌های لازم را داشته باشند خاطرنشان کرد: معلولین همچون سایر افراد جامعه حق زندگی در جامعه دارند.

 

رییس بهزیستی صومعه‌سرا با تاکید به اینکه می‌طلبد همت کنیم برخی موانع را از سر راه معلولان برداریم اظهار کرد: ما در سطح شهرستان معلولان نخبه و شاغلی داریم که برای امرار معاش نیاز به تردد در داخل شهر دارند.

 

وی با بیان اینکه تمامی مغازه‌ها و پیاده روها باید مناسب‌سازی شوند افزود: خیلی از سالمندان به معلولیت تدریجی دچار می‌شوند و نیاز است که با همت در راستای رفع این مشکل تلاش کنیم.

 

کد خبر 938868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha