آغاز نام نویسی دوره جدید عتبات عالیات حوزویان

دبیرستاد عمره و عتبات عالیات حوزه‌های از نام نویسی طلاب در سطوح مختلف برای اعزام به سفر زیارتی عتبات عالیات خبر داد و گفت: هم‌اکنون دو کاروان در ماه از طلاب و فضلای حوزه عازم عتبات عالیات می شوند.


به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مهدی الفت، دبیر ستاد عمره و عتبات عالیات حوزه‌های از نام نویسی دوره جدید ستاد عتبات و عالیات حوزه تا پایان هفته خبر داد.

وی با بیان این که نام نویسی حوزویان برای اعزام به عتبات و عالیات به پایان رسیده است، خاطر نشان کرد: آن دسته از طلاب که مایل به اعزام در روزهای جاری هستند می‌توانند با مراجعه حضوری به ستاد مرکزی عتبات عالیات حوزه در این خصوص اقدام کنند.

حجت‌الاسلام الفت یادآور شد: هم‌اینک نام نویسی جدیدی برای اعزام طلاب به عتبات نداریم، ولی با توجه به اینکه برخی طلاب در این مدت به دلیل مشکلاتی نتوانستند اعزام شوند به صورت موردی افراد رزوی را نام نویسی می‌کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: برای نام نویسی دوره جدید منتظر ابلاغیه رسمی سازمان حج و زیارت هستیم که براساس مذاکرات انجام گرفته تا پایان هفته زمان اعزام‌ها اعلام می شود و ما به طلاب اطلاع رسانی خواهیم کرد. هم‌اینک حدود دو کاروان در ماه برای طلاب و فضلای حوزه در نظر گرفته شده است که ممکن است این ظرفیت نیز قابل افزایش باشد؛ ولی تاکنون موافقتی انجام نگرفته است.

حجت الاسلام الفت، دارا بودن پروند فعال در مرکز مدیریت حوزه های علمیه و داشتن گذرنامه معتبر را تنها شروط ثبت نام اعلام کرد و افزود: طلاب می توانند به دو صورت مجردی و متاهلی برای اعزام به عتبات اقدام به نام نویسی کنند، که به دلیل کمبود ظرفیت و تامین امکانات بهتر برای زائران، تعداد همراهان در این سفر زیارتی تنها دو نفر یعنی همسر و یک فرزند اعلام شده است.

 

وی یادآور شد: تاریخ اعزام ها تا آخر سال جاری در سایت معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه به نشانی http://www.mortn.ir درج شده بود و طلاب و روحانیون با مراجعه به این سایت می توانستند نسبت به ثبت نام اقدام تا در تاریخ های مورد دلخواه اعزام شوند؛ ولی اکنون تاریخ جدیدی مشخص نشده است.

دبیر ستاد عمره و عتبات طلاب حوزه، شرایط تسهیلات بانکی را داشتن حساب سیبا در بانک ملی اعلام کرد و افزود:‌ وام با معرفی یک ضامن معتبر پرداخت می شود که مبلغ وام 400 هزار تومان و به هر خانواده حداکثر دو وام تعلق می گیرد.

وی گفت: ثبت نام از طریق سایت و اعزام فقط از استان قم است هزینه سفر بر اساس درجه اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت تعیین می شود.

در صورت تمایل اعزام طلاب تحت پوشش مدارس بصورت گروهی با هماهنگی مدیر مدرسه انجام می شود و اعزام در ایام درسی حوزه تنها با مجوز مدرسه انجام می‌گیرد. درصورتی که تعداد افرادثبت نامی ازظرفیت تعیین شده بیشتر باشد نفرات باقرعه کشی انتخاب می شوند.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 93889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha