مدیریت زمان و مطالعه ترجمه و تفسیر قرآن برای طلاب ضروری است

حجت‌الاسلام محسن قرائتی مدیریت زمان و مطالعه ترجمه و تفسیر قرآن را برای طلاب ضروری دانست و گفت: تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه کمرنگ بود ولی در حال حاضر در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در دومین همایش حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: تأمل پیرامون نماز و نمازخوانی و ویژگی‌های یک نماز کامل و شایسته، مطالعه کتاب دقایقی با قرآن شامل 400 آیه به همراه نکات و تمرین تبلیغ در مجامع خصوصی و عمومی، اهتمام به ورزش، فعال بودن، یادداشت‌برداری و مطالعه تفسیر قرآن باید در دستور کار طلاب قرار گیرد.

وی با اشاره به دوری از علوم غیر نافع برای طلاب گفت: علوم شامل سه قسمت علم مفید، علم مضر و علم غیرنافع و غیرمضر است. در مسایل سیاسی تنها حرف مقام معظم رهبری حجت است و طلاب نباید دنبال سیاست‌بازی و خطای سیاسی مختلف باشد.

دبیر ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهتمام طلاب به تفسیر قرآن گفت: تفسیر قرآن در حوزه‌ها کمرنگ بود ولی در حال حاضر در اولویت قرار گرفته است. ترجمه و تفسیر یک آیه از قرآن در روز، یادداشت‌برداری از مطالب مختلف و اهتمام به شأن دین مبین اسلام باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

 

برگزاری مسابقه کتابخوانی دقایقی با قرآن

همچنین در این همایش مسئول جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) گفت: مسابقه کتابخوانی از کتاب دقایقی با نماز اثر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی دهم اسفند با حضور برجسته طلاب برگزار می‌شود. 

وی تصریح کرد: نهضت قرآنی آغاز شده با هدف انسجام‌بخشی و انتظام به فعالیت‌های قرآنی و تفسیری حوزه‌های علمیه استان تهران در حال انجام است.

حجت‌الاسلام کرباسی گفت: این نهضت در راستای مهجوریت‌زدایی از قرآن و در جهت تدبر در قرآن در دستور کار قرار گرفته است.در حال حاضر هر ماه یک نشست قرآنی از سوی حوزه علمیه برادران استان تهران با حضور استاد حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی برگزار می‌شود.

عضو شورای قرآنی حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به برگزاری مسابقه قرآنی کتاب دقایقی با قرآن افزود: جوایز معنوی چون سفر عمره مفرده، عتبات عالیات و مشهد به منتخبین این مسابقه ارایه می‌شود.

حجت‌الاسلام کرباسی تأکید کرد: امیدواریم نشست‌های قرآنی که تاکنون با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی برگزار شده زمینه‌ای برای آشنایی طلاب با تجربیات قرآنی این استاد برجسته را فراهم کرده باشد.

پایان پیام/

 

کد خبر 94603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha