شرکت ها باید بتوانند با رفع موانع از بازارهای صادراتی استفاده کنند

جعفری گفت: سازمان صمت استان مرکزی باید در حوزه اوراسیا قویتر وارد شود و با تسهیل و رفع موانع، شرکت ها را در امر صادرات یاری کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سعید جعفری» امروز (25 خرداد) در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان با اشاره به فعالیت های انجام شده در این سازمان و برنامه های سازمان صنعت معدن تجارت برای سال جهش تولید در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه مقرر شد که با تمرکز بر توافق نامه اخیر با کشورهای اوراسیا، آشنایی بیشتری بین صادر کنندگان و تشکل هایی که فعالیت در این بخش دارند ایجاد کنیم.

 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بر ارایه راهکارهای بیشتر در مورد تجارت در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسه مقرر شد استفاده بیشتر از ظرفیت ها در حوزه اورآسیا انجام شود.

 

وی همچنین به امر تسهیل در کار پایانه های صادراتی استان نیز اشاره کرد و گفت: در نظر است کار پایانه گل و گیاه و صادرات پسته قوی تر پیگیری شود تا به مرحله بهره برداری برسد.

 

این مقام مسئول همچنین به افزایش سهم استان از بازار های صادراتی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، شرایط تحریم ها و آسیب های ناشی از کرونا، ما برای توسعه و تحریک بازار هیچ چاره ای جزء توسعه صادرات نداریم و این محقق نمی شود مگر اینکه ما بخش صادرات را در صنعت و حوزه های تجاری استان فعال کنیم.

 

جعفری ادامه داد: در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه هایی دارد که این تسهیل گری را در حوزه صادرات انجام دهد، از جمله اینکه در حوزه اوراسیا قویتر وارد شودیم و امر صادرات شرکت ها را تسهیل و موانع را برطرف کنیم بنحوی که شرکت ها بتوانند به صورت موفق از بازارهای صادراتی استفاده کنند.

 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بحث تکمیل پایانه صادراتی پسته زرندیه و گل و گیاه محلات در دستور کار جدی استان است، گفت: سال گذشته حدود 12 هزار تن برداشت پسته داشتیم که حدود هشت هزار تن صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه پایانه صادراتی پسته محلات هنوز آماده نبود و

این میزان پسته از پایانه دیگری صادر شده است، افزود: ارزش این صادرات 65 میلیون دلار بوده است که امید است سال آینده این صادرات از محل خود استان صورت بگیرد.

کد خبر 938938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha