رشد اجاره بها هنوز به حد سقف تورم حاکم بر کشور نرسیده است

عقبایی با اشاره به اینکه رشد اجاره بها هنوز به حد سقف تورم حاکم بر کشور نرسیده است، گفت: اینکه رشد اجاره بها از تورم عبور کرده است درست نیست و این رشد هنوز زیر خط تورم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حسام عقبایی» شب گذشته (یکشنبه 25 خرداد) با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت:​ رشد اجاره بها هنوز به حد سقف تورم حاکم بر کشور نرسیده است و اینکه رشد اجاره بها از تورم عبور کرده است درست نیست و این رشد هنوز زیر خط تورم است.

 

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک افزود: این رشد در شهر‌های بزرگ به خط تورم، نزدیک‌تر و هنوز به ۲۰ تا ۳۰ درصد و در شهر‌های متوسط و کوچک به طور میانگین هنوز به مرز ۲۰ درصد نرسیده است.

 

عقبایی اضافه کرد: با توجه به فرصت دو ماهه دولت به مستاجران به علت شرایط کرونا هنوز اوج جا به جایی مستاجران آغاز نشده است.

 

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک گفت: ممکن است قیمت‌های اعلامی مالکان بیش از میزان فوق باشد، اما قرارداد‌های تحقق یافته و تمدید شده، آمار ما را تایید می‌کند و نباید موج گرانی کاذب را در جامعه ایجاد کنیم، زیرا همین کار به افزایش نرخ‌ها منجر می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید کمک کنند، افزود: اکنون به عزم ملی در جهت کمک به مردم به ویژه دهک‌های ضعیف نیاز داریم./

کد خبر 938998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha