۲ هزار و ۴۲۱ واحد و  بنگاه اقتصادی در سامانه کارا ثبت نام کرده اند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: پیامک برای ۱۵ هزار واحد و بنگاه اقتصادی ارسال شده است که تا کنون ۲ هزار و ۴۲۱ واحد و بنگاه اقتصادی با اشتغال ۳ هزار و ۷۸۲ نفر در سامانه کارا درخواست خودشان را ثبت کرده اند.

«مهرداد جهاندیده» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت:  به منظور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا، یکسری تسهیلات برای واحدها و بنگاه های اقتصادی مدنظر است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بناست براساس شیوه نامه ای به متقاضیان واجد شرایط  تسهیلات پرداخت شود.

 

جهاندیده ادامه داد: واحدها و بنگاه های اقتصادی مشمول تسهیلات می شوند که در دوران کرونا تعدیل نیرو نداشته باشند و لیست بیمه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه تسهیلات به  14 رسته اصلی  که بیشترین آسیب را از شیوع بیماری کرونا متحمل شده اند، قابل پرداخت است، افزود: میزان تسهیلات برای واحدهای کسب و کار به ازای هر شاغل ۱۲ میلیون تومان و برای واحدهای کسب و کاری که در رسته تعطیلی ستاد ملی کرونا قرار دارند به ازای هر شاغل ۱۶ میلیون تومان و برای افراد خویش فرما و بیمه پرداز مانند رانندگان تاکسی ۶ میلیون تومان است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان یادآور شد: فرآیند تسهیلات به گونه ای است که ابتدا پیامک به متقاضیان و کار فرمایان و خویش فرمایان ارسال می شود که پس از اخذ پیامک در سامانه کارا ثبت نام کنند.

 

جهاندیده با اشاره به اینکه ۲۰ بانک عامل برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده است، گفت: پیامک برای ۱۵ هزار واحد و  بنگاه اقتصادی ارسال شده است  که تا کنون ۲ هزار و ۴۲۱ واحد و بنگاه اقتصادی با اشتغال ۳ هزار و ۷۸۲ نفر در سامانه کارا درخواست خودشان را ثبت کرده اند.

 

کد خبر 939020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha