شناسایی ۱۰ روستای گیلان برای ثبت در فهرست میراث فرهنگی

رشیدی از شناسایی ۱۰ روستای دارای خلاقیت های دستی در گیلان برای ثبت در فهرست میراث فرهنگی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«فرزاد رشیدی» امروز(دوشنبه، ۲۶ خرداد) در دیدار با معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: ثبت شهرها و روستاهای ملی در حوزه صنایع دستی در دستور کار است.

 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه در راستای توسعه پایدار صنایع دستی استان برنامه هایی تدوین شده است، افزود: بخشی از این برنامه ها در شهرستان آستارا قابلیت اجرایی دارد.

 

وی از شناسایی ۱۰ روستای دارای خلاقیت های دستی در گیلان برای ثبت در فهرست میراث فرهنگی کشور خبر داد و تصریح کرد: این روستاها به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی شده است.

 

رشیدی با اشاره به اینکه روستای عنبران با محوریت تولید گلیم جز ۱۰ روستای شناسایی شده است، گفت: قبل از ثبت ملی این روستا باید بازارچه صنایع دستی در آستارا راه اندازی شود.

 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: این بازارچه باید در سریع‌ترین زمان ممکن ایجاد شود و این امر مستلزم مشارکت میان دستگاه های مربوطه است.

 

وی ادامه داد: با ثبت ملی روستای عنبران، این منطقه ابتدا در سطح ملی و سپس در سطح بین المللی مطرح می شود و روستای قاسم آباد رودسر با محوریت تولید چادر شب باف، ثبت ملی و جهانی شده است.

 

رشیدی گفت: ۹ تشکل مردمی و ۲۰ هزار هنرمند در ۸۰ رشته صنایع دستی در استان گیلان فعال هستند و باید از آنها حمایت شود.

کد خبر 939344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha