عملیات اجرایی ساخت بوستان خانواده در شیروان آغاز شد

شهردار شیروان گفت: عملیات اجرایی ساخت بوستان خانواده در این شهر از چند روز اخیر آغاز شده است.

«شاهرخ شاهرخی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: هدف از راه اندازی این بوستان، تقویت شادی و نشاط در خانواده ها و حفظ تعادل جامعه است.

 

شهردار شیروان بیان داشت: این طرح در محل بوستان شهید صیاد شیرازی (پارک جنگلی) به مساحت چهار هکتار قرار گرفته که شامل مجموعه تفریحی و سرگرمی بازی های کودکان، سینمای کودکان، مجموعه ورزشی (بدمینتون، پینگ پنگ، شطرنج، والیبال و باغ پرندگان) با همکاری بخش خصوصی راه اندازی می شود.

 


شاهرخی با بیان اینکه با توجه به تورم های کنونی هنوز برآورد هزینه قطعی این طرح صورت نگرفته است، عنوان کرد: در زمینه افزایش سرانه فضای سبز و تعداد پارک ها، باید مراکز خدمات شهری، نظیر زمین های ورزشی؛ تفرجگاه گوناگون در مجموع بافت شهری، کانون های حیاتی در شهرها به وجود آید.

 


وی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی کودکان و اثرگذاری بیشتر پارک از نظر کارکرد اجتماعی اقدام به نصب علائم ترافیکی در سطح معابر و تهیه وسایل کمک آموزشی و خودروهای آموزشی برای کودکان خواهد شد.

 


شهردار شیروان تعداد کل پارک های این شهر را ۱۰ پارک عنوان کرد و بیان داشت؛ مساحت کل فضای سبز شیروان ۱۰۰ هکتار است.

 


شاهرخی تصریح کرد: اینک میانگین سرانه فضای سبز به ازای هر فرد در شیروان ۱۶ متر مربع است که طی سال جاری چند تا پارک در محله های مختلف شیروان به بهره برداری خواهد رسید.

 


وی اظهار داشت: در این راستا اقدام به تجهیز پارک به وسایل بازی کودکان، وسایل ورزش بدن سازی، ایجاد کفپوش و افزایش سرانه مساحت بوستانی هر شهروند خواهیم کرد.

 


وی گفت: همچنین پیاده رو، پیست دوچرخه سواری، انواع نیمکت، صندلی، سطل زباله، سایه بان، تلفن عمومی، آبخوری، آلاچیق، تابلوی راهنما و اطلاع رسانی، نور پردازی و غیره انجام خواهد شد.

کد خبر 939406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha