حمایت دولت از حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ کسب و کار خسارت دیده کرونا در خراسان شمالی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: شیوع کرونا به کسب و کارهای زیادی در استان خسارت زد که دولت تلاش دارد با دادن تسهیلات از حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ صنف حمایت کند.

«محمد بدری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد از حمایت دولت از حدود 11 هزار و 200 کسب و کار خسارت دیده کرونا در استان خبر داد و اظهارکرد: تسهیلات مذکور با نرخ 12 درصد پرداخت می شود و در این مرحله، تنها کارگاه های دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی و دارای کارگر بیمه شده، مشمول این حمایت ها است.

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مرحله، کارگاه هایی که کارگر بیمه شده ندارند، حمایت نمی شوند.

 

وی گفت: بر اساس آخرین آمار، سه هزار و 750 نفر در استان، با ثبت نام در سامانه کارا برای این تسهیلات متقاضی شده اند.

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: به فرمانداران و مسئولان توصیه می شود اطلاع رسانی کامل انجام دهند تا هیچ فرد مشمول دریافت، از این کمک ها بازنماند.

 

بدری خاطرنشان کرد: سهم خراسان شمالی، پرداخت دوهزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای خسارت دیده از کرونا است.

 

وی گفت: این تسهیلات، 60 میلیون، 120 میلیون و 160 میلیون ریال است و کسب و کارها با خسارت شدید، به ازای هر نفر بیمه شده 120 میلیون ریال و کارگاه هایی که تعطیل شده اند به ازای هر نفر بیمه شده 160 میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند.

 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی افزود: رانندگان مسافری درون ‌شهری هم 60 میلیون ریال تسهیلات می گیرند.

 

 

 

کد خبر 939434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha