برنامه های دهه کرامت کانون شهید میردار اعلام شد

ممشلی گفت: کانون روستایی شهید براتعلی میردار شهرستان مینودشت با امکانات کم، فعالیت زیاد و گسترده را با حضور نیروهای خودجوش و مستعد در کانون اجرا می کند.

خبرگزاری شبستان- گرگان؛ کانون فرهنگی هنری شهید میردار یکی از کانون های فعال در زمینه مشارکت های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان گلستان است. کانونی با ابعاد کوچک در یکی از روستاهای القجر شهرستان مینودشت استان گلستان اما با گستره فعالیتی بالا؛ کانون شهید میردار با مدیریت خوبی که توسط ولی الله ممشلی دارد، اعضای مستعد و فعالی را در خود جای داده است.

 

بضاعت های تجهیزاتی و مالی این کانون کم است اما تعهد و افق نگاه بلند در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری از شاخص های اصلی این کانون است. وقتی که پای صحبت های مدیر بی ادعای آن می نشینی معنای از خود گذشتگی، آتش به اختیاری و تعهد نسبت به سلامت جامعه را می توان در کلام و ادبیات او حس کنی.

 

نکته قابل توجه در فعالیت های این کانون، حضور پر رنگ و فعالیت چشمگیر این کانون روستایی در برنامه های سامانه فهما است که به عنوان یکی از کانون های برتر در سطح استان با امتیازی عالی شمرده می شود.

 

خصوصیت مهم دیگر این کانون که نگاه ها را به طرف خودش متوجه می کند، روستایی بودن این کانون است؛ اگرچه از بسیاری از امکانات و تجهیزات شهری دور هستند اما روحیه همدلی و تلاش را می توان در چهره آنان مشاهده کرد.

 

این کانون پویا در برنامه ها و مناسبت های مختلف برنامه های سازنده ای دارد، از پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تا اجرای برنامه های نظیر برپایی جشن ها و مراسمات و سوگواره های دینی جهت تعظیم شعائر الهی، در همین راستا «ولی الله ممشلی» مدیر کانون فرهنگی هنری شهید براتعلی میردار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان فعالیت ها و برنامه های کانون شهید میردار را با توجه به شرایط کرونایی در دهه کرامت و اوقات فراغت بیان کرد.

 

*برنامه های آتی کانون فرهنگی هنری شهید میردار را بفرمائید؟

کانون شهید میردار یکی از کانون های نوپا در استان گلستان است که توانسته است از ظرفیت های بومی خودش خوب استفاده کند. ما در دهه کرامت برنامه های مختلفی داریم که با رعایت پروتکل های بهداشتی، برنامه هایی نظیر دوچرخه سواری، فوتسال برای کودکان، دوومیدانی، نشست های تربیتی و مسابقات ورزشی برگزار می شود.

 

*این برنامه ها به صورت حضوری برگزار می شوند؟

همه آنها به صورت حضوری برگزار نمی شوند، برخی از آنها از طریق فضای مجازی برای کودکان طراحی شده و برخی از برنامه ها حضوری و در فضای روباز و غیر مسقف نظیر پارک ها برگزار می شود.

 

*در کنار برنامه های فرهنگی هنری، برنامه های تربیتی نیز برگزار می شود؟

بله، برنامه های متنوع تربیتی نیز در دستور کار داریم، نظیر نشست های روشنگری دهه کرامت، نشست های چهره به چهره با محتوای دینی که به عنوان یک برنامه راهبردی و موثر آن را همیشه پیگیری می کنیم.

 

*برای اجرای برنامه ها از ظرفیت و هم افزایی دیگر دستگاه ها نیز استفاده می کنید؟

با توجه به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد مردمی هستند و به صورت خودجوش و آتش به اختیار در حال فعالیت هستند برای پیشبرد و تاثیرگذاری برنامه ها باید از ظرفیت نهادهای فرهنگی دیگر نیز استفاده کند، کانون ما نیز از ظرفیت های سپاه، اداره ورزش و جوانان در اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی و تربیتی استفاده می کند.

 

*سامانه فهما را چگونه ارزیابی می کنید؟

سامانه فهما طرح خوبی است و زمینه رقابت را برای کانون ها فراهم می کند، کانون ما یکی از کانون های فعال در این زمینه است اما باید نسبت به پشتیبانی از برنامه های کانون ها بیشتر توجه داشته باشیم و باید در اجرای داوری ها برای انتخاب کانون های برتر بیشتر دقت شود.

 

*امکانات زیادی در کانون برای فعالیت های فرهنگی در اختیار دارید؟

خیر، امکانات زیادی در اختیار نداریم اما حضور نیروهای خودجوش و مستعد توانسته است خلا نبود امکانات را جبران کند و گستره فعالیت های کانون را زیاد کند.

 

کد خبر 939445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha