۲۷هزار و ۷۱۲ زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۲۷ هزار و ۷۱۲ زن سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند و از خدمات مختلفی بهره مند می‌شود.

«مجید الهی راد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: به زنان سرپرست خانوار، خدمات مختلفی از جمله مشاوره حقوقی، اشتغال، مسکن و سایر موارد در زمینه‌های متفاوت ارائه می شود.

 

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با بیان اینکه سه هزار و  ۴۰۶ نفر از زنان سرپرست خانوار این استان مشاوره های شغلی و حقوقی دریافت کرده اند، بیان کرد: برای ۸۷۷ خانوار با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات شغلی ایجاد شده است.

 

 

وی در خصوص مسکن این مددجویان افزود: برای ۳۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار با ۵ میلیارد تومان اعتبار، مسکن شهری ساخته شده و همچنین برای ۶۲۷ نفر نیز از این مددجویان با ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مسکن روستایی احداث شده است.

 

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: هم اکنون تلاش می کنیم تا زنان سرپرست خانوار را زیر پوشش نهادهای بیمه ببریم که این امر آینده آن را نیز تضمین خواهد کرد.

 

الهی راد اظهارداشت: هم اکنون حدود دوهزار نفر از این زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه های اجتماعی قرار گرفتند و خود نهاد امداد کمیته امداد هزینه بیمه آن را واریز خواهد کرد. 

 

 

وی به آمار ۸۰۰ نفری زنان سرپرست خانوار که دچار بیماری خاص هستند نیز اشاره کرد و گفت: این بیماران، بیماری‌های سخت علاج هستند و برای حمایت از آنان به کمک ها و حمایت های نیکوکاران نیازمندیم و امیدواریم در این بخش ما را یاری کنند.

 

کد خبر 939457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha